ساخت نخستین انباره اطلاعاتی 8 ترابایتی فلش مستقل

حافظه های فلش با ورود به بازار مصرف توانستند تا نیازهای بسیاری از کاربران را به خوبی تامین کنند و با کاهش قیمت آنها، تحولی بزرگ در رده هایی مانند هاردهای اسکترنال به وجود آمد که این تحول همچنان در حال توسعه میزان اثربخشی خود است.

این انباره در ماه آینده میلادی به بازار مصرف عرضه خواهد شد و قیمت آن برابر با 350 دلار تعیین شده است. نحوه ارتباط این انباره اطلاعاتی به کامپیوتر نیز کابل های استاندارد یو اس بی نوع c است.

به این وجود یکی از مشکلات هاردهای اسکترنال در حجم های بالا را می توان نیاز آنها به منبع انرژی مستقل دانست. این امر به این معنی است که باید این هارد ها را علاوه بر اتصال به کامپیوتر، به منبع برق نیز متصل کرد. حال شرکت سی گیت جدیدترین محصول خود را معرفی کرده است که یک انباره اطلاعاتی 8 ترابایتی فلش است که بر خلاف سایر موارد، مستقل بوده و نیازی به منبع انرژی مجزا ندارد.

این انباره در ماه آینده میلادی به بازار مصرف عرضه خواهد شد و قیمت آن برابر با 350 دلار تعیین شده است. نحوه ارتباط این انباره اطلاعاتی به کامپیوتر نیز کابل های استاندارد یو اس بی نوع c است. نام این مدل Innov8 است و مسلما به زودی نسل جدیدی از مدل های مشابه با آن به بازار مصرف وارد خواهند شد ولی این دستگاه توانسته است تا به عنوان یک پیشگام در این رده تبدیل شود.

البته در پایان باید یادآور شد که عملا این انباره اطلاعاتی، یک هارد دیسک نیست زیرا از فناوری فلش استفاده می کند (در این فناوری دیگر از دیسک های داخلی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده نمی شود و به همین دلیل نیز سرعت ارسال و بازیابی داده ها بسیار بالا خواهد بود.)

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا