کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی رسما آغاز به کار کرد

 دکتر محمد انتظاری در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، این جشنواره را معتبرترین جشنواره علمی کشور دانست و افزود: استمرار جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی در پی بیست و نه سال از جمله افتخاراتی است که در کارنامه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

انتظاری، برگزیدگان این دو جشنواره را سرمایه‌های معنوی و فکری کشور دانست و خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند الگوی پشتکار، خودباوری و دانش‌پژوهشی و کارآفرینی دانش‌بنیان در مسیر توسعه‌ پایدار و خدمت به جامعه باشند.

رییس هیات مدیره کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی با اشاره به طرح ایجاد تشکلی برای برگزیدگان جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد این کانون از سالها پیش در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی خوارزمی مطرح شد و در سال 1390 با همراهی و همفکری جمعی از برگزیدگان جشنواره، هیات موسس این کانون شکل گرفت.

وی یادآور شد: در ادامه این فعالیت‌ها اقدامات لازم برای تدوین اساسنامه و تشکیل هیات مدیره و ثبت کانون به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در وزارت کشور به انجام رسید و در نهایت در خرداد ماه امسال آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی انتشار یافت.

وی، ماموریت اصلی این کانون را ایجاد ارتباط موثر بین برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی و خوارزمی دانست و یادآور شد: این کانون درصدد است تا از توانمندی‌های این پیشگامان علم و فناوری در توسعه علمی و ارتقای فناوری کشور بهره ببرد.

انتظاری اضافه کرد: اعضای هیات امنا و هیات مدیره این کانون از برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی انتخاب شده‌اند.

رییس هیات مدیره کانون برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با اشاره به اهداف این کانون خاطرنشان کرد: توانمندسازی برگزیدگان به منظور ورود به فضای کسب و کار با ارزش آفرینی از دانش فنی و مالکیت فکری و معنوی، بسترسازی در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت علمی و خلاقیت‌های نخبگان فناوری در حل مسائل و رفع کمبودها و کاهش وابستگی‌های کشور در زمینه علم، فناوری و صنعت و همچنین ساماندهی شبکه‌ ارتباطی موثر بین فناوران با هدف ارتقای سطح علمی، مهارتی، زمینه‌ اشتغال مبلغ، کارآفرینی و تجاری‌سازی نتایج پژوهش و نوآوری از جمله محورهای فعالیت این کانون به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا