توصیه پژوهشگران به مصرف بیشتر غذاهای خانگی

مطالعات جدید پژوهشگران نشان دهنده تاثیر مستقیم نحوه و نوع تغذیه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت است . بر اساس این تحقیقات مصرف بیشتر غذاهای خانگی  که عمدتا سالم تر از غذاهای رستوران ها هستند ، تاثیر به سزائی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو دارد .

افرادی که دست کم دو وعده غذائی ناهار و شام خود را به طور روزانه به مصرف غذاهای خانگی می پردازند ، در مقایسه با افرادی که کمتر از شش وعده غذائی در هفته را به مصرف غذاهای خانگی می پردازند ، به میزان 13 درصد کمتر از سایر افراد در خطر ابتلا به دیابت نوع دو هستند . ذکر این نکته ضروری است که دیابت نوع دو زمینه ساز بسیاری از عوارض و مشکلات قلبی است .

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در گزارشی ویژه که در فصل علمی 2015 انجمن پزشکان قلب امریکا  the American Heart Association’s Scientific Sessions 2015 ارائه شد ، عنوان کردند : " افرادی که دستکم دو وعده غذائی ناهار و شام خود را به طور روزانه به مصرف غذاهای خانگی می پردازند ، در مقایسه با افرادی که کمتر از شش وعده غذائی در هفته را به مصرف غذاهای خانگی می پردازند ، به میزان 13 درصد کمتر از سایر افراد در خطر ابتلا به دیابت نوع دو هستند . ذکر این نکته ضروری است که دیابت نوع دو زمینه ساز بسیاری از عوارض و مشکلات قلبی است .  "

در همین زمینه دکتر گنگ ژونگ Geng Zong پژوهشگر دانشکده بهداشت عمومی  تی اچ چان  در بوستون که از زیر مجموعه های دانشگاه هاروارد محسوب می شود ، Harvard T.H. Chan School of Public Health in Boston, Massachusetts اعلام کرد : " تمایل به مصرف غذاهای آماده و صرف غذا در رستوران یا سفارش آن و مصرف در منزل ، طی پنجاه سال گذشته در امریکا افزایش چشمگیری داشته است . " مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که طی همین بازه زمانی ؛ میزان آمار ابتلا به دیابت نوع دو نیز به شدت افزایش یافته است . 

در مطالعات فوق الذکر ، پژوهشگران توانستند اثبات کنند که مصرف غذاهای خانگی نقش مهمی در کاهش وزن داشته و این موضوع در دهه های میانسالی ، نمود بسیار بیشتری دارد . از سوی دیگر داشتن اضافه وزن و ابتلا به عارضه چاقی نیز به عنوان عوامل مهم زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی محسوب شده و توصیه می شود افراد تنها به صورت معدود و ندرتا از غذاهای رستورانی استفاده کرده و سعی کنند تا تغذیه خود را بر مبنای غذاهای سالم تهیه شده در منزل قرار دهند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا