آمار مبتلایان به دیابت تا 2035بالغ بر 590 میلیون نفر

 به گزارش ایرنا از هلث، به گزارش سازمان بهداشت جهانی دیابت شایعترین بیماری غدد در جهان است که سالانه عامل ۴ میلیون مرگ در جهان است . طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون جهانی دیابت، در حالی که تعداد بیماران دیابتی در سال ۲۰۰۰ میلادی کمتر از ۲۰۰ میلیون نفر بوده است؛ این رقم اکنون به بیش از ۳۸۲ میلیون نفر رسیده و پیش بینی می شود تا 15 سال دیگر 2025 بیش از ۳۰۰ میلیون بیمار دیابتی در دنیا وجود داشته باشد و تا سال 2035 به رقم باور نکردنی ۵۹۲ میلیون نفر می رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز پیشتر اعلام کرد: حدود پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد که بی اطلاعی آنها منجر به عوارض دیررس می شود و هزینه سنگینی را به نظام سلامت تحمیل می کند.
محققان انگلیسی می گویند پس از یک افزایش 60 درصدی در موارد ابتلا به دیابت در 10 سال گذشته در انگیس، این بیماری سرویس ملی بهداشت انگلیس را به ورشکستگی تهدید می کند.
موارد ابتلا به دیابت در انگلیس و ویلز از سال 2005 تا 59.8 درصد افزایش یافته است بطوریکه در مقایسه با 10 سال گذشته 1.2 میلیون بزرگسال با این بیماری زندگی می کنند.
این ارقام که از اطلاعات سرویس ملی بهداشت انگلیس استخراج شده است نشان می دهد که سه میلیون و 333 هزار و 69 نفر به این بیماری مبتلا هستند.
یک سازمان خیریه دیابت در انگلیس هشدار می دهد که نیاز مبرمی به مراقبت های موثر از افراد مبتلا وجود دارد و در عین حال اقدامات زیادی باید برای تاکید بر اهمیت پیشگیری از این بیماری انجام شود.
این سازمان خیریه ادامه می دهد که هزینه های درمان دیابت از کنترل خارج شده است و سرویس ملی بهداشت انگلیس را به ورشکستگی تهدید می کند.
دیابت در حال حاضر سالی 10 میلیارد یورو برای سرویس ملی بهداشت انگلیس هزینه دارد و 80 درصد آن صرف مدیریت عوارض قابل اجتناب می شود. بنابراین پتانسیل زیادی برای صرفه جویی در هزینه و کاهش فشار بر بیمارستان های سرویس ملی بهداشت انگلیس و سرویس ها برای ارائه مراقت بهای بهتر برای پیشگیری از ابتلای مردم به دیابت وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا