نصب کابل اینترنت در اقیانوس آرام

به گزارش سیناپرس، سه کشور ژاپن، استرالیا و ایالات متحده در اقدامی مشترک تصمیم به توسعه زیرساخت های کابل اینترنت در اعماق دریا شدند. این اقدام که به نظر می رسد بیشتر دارای انگیزه های سیاسی باشد، در راستای پیشگیری از نفوذ چین در اقیانوس آرام و کشورهای این حوزه انجام شده و البته فارغ از مباحث سیاسی، می تواند موجب افزایش کیفیت شبکه ارتباطی اینترنت در جهان شود. در بیانیه مشترک منتشر شده توسط این کشورها اعلام شد که این کابل برای ارائه اینترنت سریعتر به برخی مناطق جهان همچون  جزایر میکرونزی توسعه خواهد یافت.

گفتنی است به باور کارشناسان، این امر از افزایش رشد اقتصادی حمایت کرده و فرصت‌های توسعه بیشتر را ایجاد و به بهبود استانداردهای زندگی کمک می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که بودجه تخصیص داده شده برای این پروژه چقدر خواهد بود؟ به گزارش سیناپرس، توسعه کابل های اینترنت زیردریایی یک عملیات بسیار حیاتی و البته دشوار است که می تواند بر افزایش سرعت سیستم های مخابراتی و اینترنتی تاثیر داشته باشد.

پیش از این اعلام شده بود کشورهایی همچون ایالات متحده، هندوستان و استرالیا نگران هستند که کابل های اینترنت نصب شده توسط جمهوری خلق چین می تواند امنیت منطقه را به خطر بیندازد. از سوی دیگر پکن هرگونه استفاده از کابل های فیبر نوری تجاری را که ظرفیت داده بسیار بیشتری نسبت به ماهواره ها دارند، برای جاسوسی رد کرده است.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: voanews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا