صنایع فرهنگی خلاق فراتر از موضوع هنر است

میترا امین لو دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد: مباحث مدیریت فناوری و نوآوری در کشور پایه اقتصاد دانش بنیان است و اکنون در حال تغییر از سمت اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش محور است. چیزی که در عامه جامعه در این خصوص به نظر می رسد این است که فناوری و‌ نوآوری را فناوری هایتک در نظر می گیرند، در حالی که شرایط توسعه ای هر کشور متفاوت است از این رو که مزیت های رقابتی را در اقتصاد آن کشور ایجاد می کند.

وی افزود: به دلیل این که ایران کشوری با سابقه تاریخی طولانی و فرهنگی غنی است باید به گونه ای دیگر به مزیت های رقابتی آن نگاه کنیم؛ گاهی سیاست گذاران و به دنبال آن مجریان در کشور به تبع اطاعت و پیروی از کشورهای توسعه یافته می خواهند مدل های آن ها را پیاده کنند و توجهی به مزیت های رقابتی کشور ندارند.

او در ادامه عنوان کرد: به عنوان نمونه در کشورهای شرقی آسیا موضوع توجه به دانش سنتی و فولکلور و درآمد زایی از آن به موضوع مهمی در کشورهایی همچون اندونزی، بنگلادش و … تبدیل شده است.

میترا امین لو در پایان گفت: رویداد هم رسانی خلاق جزو معدود رویداد هایی بود که برای به هم رسانی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع فرهنگی انجام شد که از اتفاقات خوب امروز جامعه است‌. همچنین برای سرمایه گذار و صاحبان کسب و کارها مفید است از این رو که سرمایه گذار با محصول این کسب و کارهای جدید آشنا می شود، به ویژه صنایع فرهنگی که هم خدمات بوده و هم نرم است و در جامعه دیده نمی شود. به واقع سرمایه گذاران، صاحبان استارت آپ ها و جامعه نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارند که  باید صنایع فرهنگی خلاق را فراتر از موضوع هنر  دید و آن را صنعت دانست، تا وقتی که هنر در مقیاس نیاید نمی تواند به شکل صنعتی ایجاد سرمایه کند.

گزارش:فاطمه میرغیاثی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا