بهترین خودروهای پرنده را بشناسید

آرزوی پرواز سال ها بزرگترین آرزوی بشر بود و در سده های اخیر با ساخت هواپیما و سایر فناوری های مرتبط با آن این آرزو محقق شد اما هنوز رویای داشتن ماشین پرنده برای انسان به عنوان یک فانتزی باقی مانده بود تا اینکه امروزه پیشرفت فناوری منجر به تحقق آرزوی دیرینه بشر برای ساخت ماشین پرنده شده است. فناوری خاصی که انتظار می رود به زودی و طی مدتی نه چندان طولانی فراگیر و همگانی شود. دستیابی به این موضوع مهم از طریق پیشرفت در روش های ساخت باتری هایی با قابلیت بالا؛ موتورهای پیشرانه قوی تر، بدنه های مقاوم و سبک و استفاده از مواد و طراحی های مدرن امکان پذیر است.

مدل های ایده آل وسایل نقلیه آینده به نوعی ترسیم شده اند که تقریبا هیچ مانعی را بر سر راه خود نخواهد دید و توانائی حرکت روی جاده، پرواز و فرود آمدن روی زمین و سطح آب را داشته و با بهره گیری از آن ها بسیاری از مشکلات فعلی خودروها را حل خواهد کرد.

 در این میان موتورهای الکتریکی فشرده و کوچک با توانائی بسیار زیاد می تواند گره گشای مشکلات پیش روی مهندسان در طراحی ماشین های پرنده ای باشد که ماجراجوئی جدید بشر را ترسیم خواهد کرد. مدل های ایده آل وسایل نقلیه آینده به نوعی ترسیم شده اند که تقریبا هیچ مانعی را بر سر راه خود نخواهد دید و توانائی حرکت روی جاده، پرواز و فرود آمدن روی زمین و سطح آب را داشته و با بهره گیری از آن ها بسیاری از مشکلات فعلی خودروها را حل خواهد کرد. در این فناوری شما بدون نیاز به وجود جاده ای طولانی و خاص، می توانید از مبدا به مقصد پرواز کرده و در صورت لزوم روی جاده، در آسمان یا روی سطح آب حرکت کنید. البته در حال حاضر نمونه های طراحی شده متعددی برای این منظور وجود دارند که هنوز برخی مشکلات حل نشده فنی در استفاده گسترده ها دیده می شود اما پیش بینی می شود به زودی و با رفع موانع و مشکلات پیش رو، شاهد استفاده از این خودروهای پرنده به  صورت همگانی و گسترده باشیم.

در این گزارش تصویری برخی از بهترین نمونه های ماشین پرواز معرفی شده اند.

منبع: wired.com

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا