اراک ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید فیلتر گاز نیروگاهی در کشور را دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود شریفی عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های موجود تولید فیلتر در اراک قرار داد اجرای طرح پژوهشی 'طراحی، ساخت و تدوین استاندارد فیلترهای جامع گاز نیروگاهی' توسط یکی از شرکت های فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی انجام می شود.

وی افزود: این طرح پژوهشی در قالب قرارداد با سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد ریالی شرکت ملی گاز ایران مرکزی به مدت 18 ماه اجرا می شود.

شریفی تصریح کرد: این طرح پژوهشی برای نخستین بار در کشور با پیگیری شرکت ملی گاز استان مرکزی منجر به قرارداد شد و در سایت نیروگاه حرارتی شازند دنبال می شود.

وی بیان کرد: با انجام این طرح پژوهشی که ساخت و تدوین استانداردهای فیلترهای گازی نصب و تست فیلترها دنبال می شود تا موفقیت طرح به آزمون گذاشته شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین مزایای این قرارداد و انجام پژوهش در استان مرکزی پایه گذاری طرح های پژوهشی بزرگ تر است و بستر پژوهش های دیگر را در استان مرکزی فراهم می کند.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرد و هم اینک در استان مرکزی، یک مرکز رشد واحدهای فناوری در شهرستان اراک مستقر است که 46 شرکت فناور در آن فعالیت می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا