نامه شرکت‌های مشهور فناوری به ترامپ

 به گزارش ایرنا از رویترز، در پیش نویس این نامه خطاب به رئیس جمهوری آمریکا آمده است: ما از تغییرات اعمالی دولت آمریکا در روزهای اخیر در راستای چگونگی اجرای حکم شما توسط وزارت امنیت داخلی استقبال می‌کنیم.

انتظار می رود غول های فناوری در آمریکا از جمله توییتر، مایکروسافت، یاهو، اپل و فیس بوک از جمله شرکتهای امضاکننده این نامه باشند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا با امضای فرمانی از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا جلوگیری کرد. این حکم ترامپ موجی از اعتراض های گسترده در سراسر آمریکا و کشورهای جهان به همراه داشت.
چندین قاضی در آمریکا نیز حکم توقف اجرای شدن این حکم ترامپ را صادر کرده اند که این باعث شد رئیس جمهوری آمریکا از برخی از قضات و سیستم قضایی آمریکا انتقاد کند.
در ادامه این پیش نویس نامه عنوان شد: ما آماده هستیم به دولت شما در شناسایی فرصتهای دیگر برای تضمین اینکه کارمندانمان با قابلیت پیش بینی و بدون تاخیر سفر کنند، کمک کنیم. ما نگران این موضوع بوده ایم که حکم اجرایی شما در فعالیت بسیاری از افرادی که روادید آمریکا دارند و به موفقیت این کشور کمک می کنند، تاثیر منفی بگذارد. توسعه فعالیت شرکت های ما و اشتغال زایی ها در این مسیر به کمک ها از سوی مهاجران بستگی دارد.
به گزارش ایرنا، پیشتر این شرکتها و چند شرکت دیگر آمریکایی فعال در فناوری اطلاعات، به دنبال فرمان ترامپ ای فعال در زمینه فناوری با آن مخالفت کرده بودند.
این شرکت ها تعداد زیادی کارمند دارند که تحت تاثیر چنین ممنوعیتی قرار گرفته اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا