ممنوعیت ورود به سایت های غیر اخلاقی توسط گوگل

یکی از مشکلات مهمی که همزمان با گسترش شبکه جهانی اینترنت و جریان انتقال اطلاعات در سطح دنیا به وجود آمده است ، رواج سایت ها و شبکه های غیر اخلاقی است که اقدام به انتشار تصاویر و محتوای نامناسب و غیر اخلاقی کرده و این موضوع همواره یکی از دغدغه های خانواده ها و دولت های بسیاری در سراسر دنیا بوده است . تا کنون تلاش های بسیاری از سوی سازمان ها ، شرکت ها و دولت های مختلفی جهت محدود کردن دسترسی افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به محتوای این سایت ها انجام شده است .

در جدیدترین تحولات مرتبط با این موضوع ، شرکت گوگل اعلام کرد که از بهار امسال ، هر گونه به اشتراک گذاری تصاویر ، ویدئو ها و هر نوع محتوای غیر اخلاقی و جنسیتی از سوی کاربران نرم افزار های این شرکت ممنوع است . این قانون از تاریخ 23 مارس امسال ( برابر با سوم فروردین ) اجرائی خواهد شد . گفتنی است در اطلاعیه گوگل آمده است که این شرکت از انتشار تصاویر غیر اخلاقی با محتوای جنسیتی جلو گیری به عمل خواهد آورد .

شایان ذکر است که این تصمیم گوگل از سوی بسیاری از سازمان ها و دولت ها حمایت شده و همچنین برخی از سازمان و جمعیت ها نیز به آن اعتراض کرده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا