آموزش با هدف گسترش هوانوردی عمومی

دراین خصوص رییس هیات مدیره مرکز آموزش های هوایی و تفریحی شاهین در نشستی خبری با بیان اینکه رسیدن هوانوردی عمومی به ایر تاکسی از اهداف ریاست جمهوری است، گفت: این شرکت از قدیمی ترین شرکت ها از نظر فن پرواز در حیطه فوق سبک بوده که دوباره احیاء شده است و از نفرات با تجربه استفاده می‌کند.

محمد علی زاهدیان فرد از راه اندازی پروازهای مسافری ایرتاکسی ۱۸ نفره تا ۶ ماهه دوم سال ۹۹ خبر داد و گفت: تحولی بزرگ در صنعت هوانوردی در حوزه فوق سبک صورت گرفته و در این زمینه زیر ساخت های ایرلاینی هم انجام شده است.

وی در خصوص خدمات این مرکزخصوصی  با اشاره به آموزش آنلاین دانشجویان ، تاکید کرد:همه دانشجویان وارد سامانه شده و از طریق سایت آموزش ها را دریافت می کنند.

زاهدیان فرد در پاسخ به سوالی درباره حمایت ارگان ها و نهادها از این مرکز، بیان داشت: انتظار داریم با حمایت سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه های کشور به نهادهای سرمایه گذاری برای خرید هواپیما معرفی شویم.

ربیس هیات مدیره مرکز آموزش های هوایی و تفریحی شاهین افزود: الزامات و شیوه گرفتن گواهینامه را سازمان هواپیمایی مشخص کرده و بر این اساس دانشجو بعد از گذراندن۳۰ ساعت پرواز و ۸۰ ساعت کلاس های تئوری ، گواهینامه خلبانی دریافت می کند و هزینه یک دوره ۳۰ ساعته ۴۰ مبلیون تومان است.

وی به دومین حضور مجموعه خود در نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و با بیان اینکه در کشور ۵ شرکت فوق سبک وجود دارد که کارعملیاتی می کنند ، تصریح کرد: به عنوان مجهزترین و تخصصی ترین شرکت در حوزه فوق سبک شناخته شده ایم و هدف ما خدمت به این حوزه در صنعت هوانوردی درراستای اعتلای کشور است.

تاسیس شرکتی برای آموزش فنی پرواز در حیطه فوق سبک

مدیر داخلی شرکت هوانوردی شاهین با بیان اینکه این شرکت از قدیمی ترین و در زمره نخستین شرکت هایی است که در حوزه آموزش فنی پرواز در حیطه فوق سبک تاسیس شده، گفت: این مرکز دوباره احیا شده و با همکاری خلبان های قدیمی و با سابقه درحال فعالیت است.

کاپیتان مسعود جلالی عنوان کرد: این مرکز در زمره بهترین مراکز آموزشی است که با چهار فروند هواپیمای ملکی، تاسیسات و لوازم آموزشی و کمک آموزشی و همچنین بهره گیری از امکانات فرودگاه نوشهر توانایی انجام پروژه های آموزشی و تفریحی را دارد.

وی تصریح کرد: علاوه براین به دنبال اجاره دادن هواپیما به کسانی که توانایی خلبانی داشته و به این حوزه تسلط دارند، هستیم.

جلالی با بیان اینکه در این مرکز پتانسیل آموزش دانشجوی خارجی نیز وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۴۵ نفر آموزش خود را به اتمام رسانده و در انتظار پرواز هستند، پنج نفر کار آموزش را آغاز کرده و یک نفر پرواز مستقل را تجربه کرده است که این آمار قابل توجهی است.

وی افزود: تمام سرویس های این مرکز عملیاتی و بر مبنای سرفصل های آموزشی سیستم های تدوین شدت کلاسیک بوده که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور است.

آموزش شخصی موضوع مهمی است

در ادامه مسوول آموزش مرکز آموزش های هوایی شاهین ،خاطرنشان کرد: بحث آموزش شخصی حوزه مهمی است. چراکه، اکثر جوانان کشور به فن پرواز علاقه زیادی دارند و علیرغم هزینه های سنگینی که این آموزش ها دارد، تمایل به شرکت در این دوره های آموزشی دارند.

کاپیتان اصغر نمازیان با بیان اینکه آینده خوب و درخشانی در این حوزه قابل تصور است، ادامه داد: از این موضوع در خطه شمال کشور استقبال خوبی شده است و در این منطقه جا افتاده به گونه ای که داوطلبان زیادی علاقه منو به حضور در این دوره‌ها هستند.

وی عنوان کرد: هواپیماهایی که در این مرکز به کار گرفته می شود از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است و در تمام پروازهای تفریحی و آموزشی ملاحظات ایمنی انجام می گیرد.

نمازیان ادامه داد: گواهی که در پایان این دوره به دانشجویان اعطا می شود معتبر بوده و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور و سازمان هوانوردی جهانی است.

بر اساس این گزارش، این مجموعه با هدف اشاعه فرهنگ هوانوردی و جذب دانشجوی داخلی و خارجی و همچنین راه اندازی ایرتاکسی برای کمک به خطوط هوایی کشور راه اندازی شده است.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا