کریسمس امسال معجزه‌ای برای یک پسربچه معلول آمریکایی

«گاوین سامنر» ۱۱ ساله که اهل ایالت «کلارک‌اسویل» در آمریکا است بدون برخورداری از هیچ انگشت و بدون پای چپ به دنیا آمده بود؛ وی همچنین ۴۰ درصد از زبان خود را از دست داده است. 

 انجام کارهای ساده‌ای مانند گرفتن یک بطری آب برای گاوین غیر ممکن بود و مادر گاوین گفت که پزشکان بارها گفت بودند کودکانی که با این تعداد معلولیت به دنیا می‌آیند، زنده نمی‌مانند. اما خانواده گاوین کریسمس امسال در دفتر شهرداری این ایالت غافلگیر شدند.

به آن‌ها گفته شده بود که عمه گاوین برنده یک جایزه شده است و از آن‌ها خواسته شده بود که برای شرکت در مراسم اهدای این جایزه در دفتر شهرداری حضور داشته باشند. گاوین نمی‌دانست که قرار است هدیه‌ای دریافت کند که زندگی وی را متحول خواهد ساخت.

سال گذشته، گاوین در فهرست هدایای کریسمس خود دست چاپ شده با پرینتر سه بعدی را قید کرده بود. مادر گاوین نمی‌دانست چگونه آن‌ها را دریافت کند، بنابراین این موضوع را در فیس بوک مطرح کرد و سرانجام با «آنتونی اکونوس» رییس شرکت بازاریابی و تولید محصول Bedstone Creative ، ارتباط برقرار کرد.

اکونوس تا پیش از این هرگز چنین کاری نکرده بود. او ابتدا مجموعه‌ای از دستان چاپ شده را با استفاده از اطلاعات منبع یک پرونده باز، چاپ کرد اما به سرعت متوجه شد که این دستان کارایی نداشتند.
تقریبا یک سال طول کشید تا کار تغییرات، اصلاحات و آزمون و خطا به پایان رسید و توانست که به محصول نهایی دست یابد. برای استفاده از این دست که با کمک چاپ سه بعدی تولید شده، تنها کافی بود که آن را به مچ دست بست.

این دست برای گاوین گام بزرگی در جهت مستقل شدن محسوب می‌شود.

اکونوس تولید این دست را تحولی دگرگون کننده عنوان کرد و گفت: دست‌های پروتزی حدود شش هزار دلار قیمت دارند و بچه ها به ندرت  از آن‌ها استفاده می‌کنند زیرا کودکان در حال رشد هستند و اصلاح آن‌ها مقرون به صرفه نیست. اما اصلاح این دست به همراه رشد کودک مقرون به صرفه است.

وی افزود: اکنون که این دست را برای گاوین چاپ کرده‌ایم می‌توانیم وی را در حین رشدش حمایت و در عرض دو روز یک دست برای وی چاپ کنیم. 

پس از انجام این کار اکونوس وب سایتی به آدرس https://www.clarksvillehelps.com راه اندازی کرد تا از طریق این وب سایت بتواند به افراد بیشتری کمک کند. در این وب سایت، می‌توانید گیرنده‌ای را که فکر می‌کنید نیاز به کمک‌هایی از این قبیل دارد معرفی کنید و یا می توانید خود داوطلب شوید تا از معجزه‌ای مانند معجزه‌ای که گاوین دریافت کرد، بهره‌مند شوید. 

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا