ساخت ناوشکن و زیردریایی در ایران بومی شده است

 سورنا ستاری در سفر به استان هرمزگان افزود: ورود این فناوری به بخش خصوصی از مباحث جدی معاونت علمی و فناوری به شمار می آید.معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: باید تدابیری اندیشه شود تا علوم و دانش صنایع نظامی کشور به بخش خصوصی وارد شود و یکی از اولویت های معاونت علمی ریاست جمهوری،حمایت از این نوع طرح ها در کشور است.

ستاری خاطر نشان کرد: دریا منبع درآمد و تجارت است اما تاکنون از این امکانات دریایی در کشور به خوبی استفاده نشده است و به این دلیل ستاد صنایع دریایی در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده است تا از رونق دریانوردی حمایت شود.

براساس این گزارش ، ستاری همراه با امیردریادار حبیب الله سیاری – فرمانده نیروی دریایی ارتش – با حضور در کارخانجات این نیرو از ناوشکن جماران، ناوشکن سهند، زیردریایی کلاس طارق و غدیر و مجموعه کارخانجات کشتی سازی و زیردریایی سازی صنایع ارتش بازدید و از نزدیک با کارکنان ناوشکن ها و زیردریایی ها دیدار و گفتگو کرد.

ناوشکن پیشرفته سهند که در کارخانجات نداجا در حال تکمیل ساخت است جزء پروژه موج نیروی دریایی ارتش به شمار می آید که نسبت به ناوشکن جماران دارای تجهیزات و سامانه های به روزتری است و در آینده از آن رونمایی خواهد شد.
بر اساس اعلام فرماندهان نیروی دریایی ارتش، زیر دریایی فاتح نیز به عنوان نسل جدید زیر دریایی های ایران اکنون در حال طی کردن مراحل آزمایشی است و تا پایان سال به آب انداخته می شود.

 به گزارش نیروی دریایی ارتش، این نیرو اسفند ماه سال گذشته ناوشکن دماوند را به عنوان نسل دوم ناوشکن های ایران در دریایی خزر به آب انداخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا