ذرات آلاینده هوای پایتخت ۵۵ درصد کاهش می‌ یابد

پیروز حناچی به موضوع آلودگی هوای تهران اشاره کرد و اظهارداشت: فقط شهرداری تهران در زمینه آلودگی هوا مسئولیت ندارد و بیش از چهار دستگاه در این زمینه وظیفه دارند.

وی توضیح‌ داد: بخش عمده آلودگی هوای تهران به خاطر مصرف سوخت‌های فسیلی، خودروهای تک سرنشین  و ۱۰ درصد هم مربوط به موتور سیکلت های کاربراتوری و خودروهای دیزلی سنگین است که نقش مهمی در آلودگی هوای تهران دارند.

شهردار تهران از تلاش جدی شهرداری برای معاینه خودروها خبر داد و تاکید کرد: این طرح شامل معاینه خودروهای سنگین و سبک می شود که به صورت سخت گیرانه‌ای در حال اجرا است.

حناچی اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت را یکی دیگر از دلایل آلودگی هوای تهران عنوان کرد و گفت: به دلیل تحریم‌ ها نتوانستیم به موقع اتوبوس‌ها را نوسازی کنیم و تلاش داریم ظرفیت متروی تهران را افزایش دهیم تا در کاهش آلودگی هوای تهران تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای جابجایی ۷ میلیون مسافر با مترو انجام شده است، گفت: اکنون ۲ میلیون مسافر از طریق متروی تهران جابجا می‌شود و برای رسیدن به رقم ۷ میلیون نیازمند ۲ هزار واگن قطار هستیم که شهرداری تهران درحال پیگیری برای تامین واگن‌ها است.

شهردار پایتخت یکی از راه های کم هزینه را ایجاد مسیر دوچرخه دانست و افزود: در آینده نزدیک شاهد افتتاح و ایجاد مسیرهای طولانی‌تر دوچرخه هستیم.

حناچی با تاکید بر این که شهرداری یکی از دستگاه های مسئول در اجرای قانون هوای پاک است، ادامه داد: برنامه ریزی کردیم در چهار سال آینده ذرات آلاینده هوای تهران تا ۵۵ درصد و گازهای آلاینده تا ۴۵ درصد کاهش یابد.

وی توسعه حمل‌و نقل عمومی را برنامه مهم شهرداری دانست و گفت: به مناسب روز جهانی معلولان چهار دستگاه آسانسور در دو ایستگاه نصب شد و تا پایان امسال از ۱۹۶ دستگاه آسانسور خریداری شده، ۴۰ دستگاه آن در ایستگاه های قدیمی نصب می شود و ما در پی مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان هستیم.

شهردار پایتخت از افتتاح ماهانه ایستگاه‌های متروی جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: ۲ رام دستگاه قطار تا پایان امسال به شبکه مترو کشور اضافه خواهد شد.

حناچی همچنین از تلاش برای بومی‌سازی واگن مترو خبر داد و اظهارداشت: ۳۰ درصد واگن‌های تولید شده سهم داخل است.

وی به کاهش سرفاصله زمان قطارها در خطوط ۱ و ۴  اشاره کرد و یادآور شد: اکنون هر سه دقیقه و نیم یک بار قطارها به ایستگاه های مسافری می رسد. در خط ۳ این زمان به ۷ دقیقه و در خط ۶ از ۱۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه تا یک ماه آینده کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا