راه‌اندازی انستیتو پرورش حشرات مفید در فارس

ابراهیم زارع در جمع اساتید، محققان و کارشناسان جهادکشاورزی استان فارس گفت: تولید ارقام بذری گواهی شده جدید نظیر گندم(سیروان)، سیب زمینی، ارقام بومی زیتون و پنبه، تولید نهال، تغییر الگوی کشت از موفقیت‌های این مرکز تحقیقاتی بوده است.

وی با بیان اینکه محققین سربازان گمنام بخش کشاورزی هستند، وظیفه مرکز تحقیقات را نظارت، تولید دانش و ارائه علم روز کشاورزی به مروجین جهت انتقال اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن به کشاورزان عنوان و اضافه کرد: یکی از اقدمات مهم این مرکز، طراحی دستگاه خاک ورز مرکب ویژه مناطق خشک بوده است.

زارع گفت: به زودی کار ساخت توسط طراحان و محققین تمام شده و این دستگاه آماده عرضه به بازار خواهد شد.

این محقق بخش کشاورزی گفت: با همکاری تنگاتنگ و مستمر تشکل‌های بخش کشاورزی، ساختاری نظام‌مند جهت بهره‌برداری و انتقال اطلاعات در راستای ارتقاء سطح علمی کشاورزی استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این نشست با هدف بررسی چالش‌های بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای قابل دسترس برای رفع مشکلاتی نظیر بحران کم آبی، الگوی کشت، محصول سالم و زنجیره‌های تولید تشکیل شد.

فعال شدن انجمن علمی گیاهان دارویی استان، عرضه کودهای دارای تطابق برچسب و محتوا از مرداد ماه جاری در بازار، معرفی تریتیکاله به عنوان جایگزین مناسب گندم و ذرت در تغذیه دام و طیور، معرفی رقم گندم سیروان با تحمل تنش بالا و عملکرد مطلوب ویژه دوره کم آبی و استفاده از گونه آونا اهلی علف هرز یولاف به عنوان علوفه تغذیه دام از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا