مسافرت روبات های انسان نما در ژاپن

تلویزیون دولتی ژاپن روز چهارشنبه گزارش کرد ۵۰ روبات روبوهون از سراسر کشور این مسافرت را روز گذشته از یک ایستگاه قطار در شهر موتسو در استان آئوموری آغاز کردند این رویداد توسط شرکت الکترونیکی شارپ سازماندهی شد که روبوهون ها را عرضه می کند.

این روبات ها در هر کدام از هفت محل دیدنی که آنها بازدید کردند از جمله کوه «اوسوره زان» یکی از مقدس ترین مکان های کشور، عکس دسته جمعی گرفتند و آنها را در همان زمان با صاحبانشان به اشتراک گذاشتند.این روبات ها بعد از خرید سوغاتی به خانه باز خواهند گشت.

یکی از سازمان دهندگان این مسافرت گروهی گفت معتقد است این رویداد به برجسته کردن منابع گردشگری در مناطق روستایی کمک خواهد کرد.

روبات های انسان نما به روبات هایی گفته می شوند که دارای شباهت های بسیاری با انسان ها هستند، آنها دارای سر، دو بازو، چشم، پا و … هستند روبات های انسان نما به سنسورها و همین طور الگوهای خاص و پیچیده ای مجهز شده اند تا بتوانند رفتارهای انسانی مانند دیدن، شنیدن، صحبت کردن و حتی یادگیری را از انسان ها تقلید کنند.

ژاپن را به جرات می توان جزو سردمداران استفاده از روبات ها در زندگی مدرن امروزی دانست به طوری که کارشناسان نسبت به جایگزینی روبات ها بع تعداد بالا به جای نیروی کار در این کشور اظهار نگرانی کرده اند..

با این حال جایگزینی ربات ها با مشاغل انسانی در حالی است که هنوز مشاغلی که نیازمند گفت و گو، خلاقیت یا انجام فعالیت های خاص هستند در سلطه و مدیریت نیروی انسانی باقی خواهند ماند برای مثال، مشاغلی مانند طراحی مد، کارگردانی، پزشکی، جراحی، ترانه سرایی و … جزو مشاغلی هستند که نمی توانند با ربات ها جایگزین شوند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا