ابداع شیوه درمانی جدید برای درمان آرتریت روماتوئید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پروفسور رانجنی توماس Ranjeny Thomas سرپرست تیم تحقیق در موسسه دایامنشیا  Diamantina دانشگاه کوئینزلند در تشریح این شیوه گفت: «این شیوه نوعی بازآموزی سیستم ایمنی است تا این سیستم به جای واکنش نشان دادن به این دشمن عملا واکنشی نشان ندهد و درد تسکین یابد.»

پژوهشگران در نخستین آزمایش های این شیوه روی انسان، نمونه خون بیمار را گرفتند و سلول ها را تغییر دادند و سپس این نمونه را مجددا به بدن بیمار تزریق کردند.

18 بیمار که از آرتریت روماتوئید سی سی پی مثبت ناشی از عوامل ژنتیکی رنج می بردند تحت ایمنوتراپی (ایمنی درمانی) قرار گرفتند که شامل یک بار تزریق سلول های دندریتیک اصلاح شده خود بیمار به وی بود.

در این آزمایش 16 بیمار دیگر به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.

بیمارانی که در آزمایش شرکت کرده بودند، پس از یک ماه شاهد کاهش التهاب بودند و معلوم شد که این شیوه درمانی بی خطر است.
با این حال این شیوه به سبب هزینه های سنگین برای درمان همه بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مناسب نیست.

پروفسور توماس که روی نسخه کم هزینه تری از این شیوه کار می کند گفت: «اگر در آینده بتوانیم درمانی پیدا کنیم که در همان مراحل اولیه بیماری موثر باشد بسیار عالی خواهد شد.»

این بررسی هم اکنون فقط روی بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید انجام گرفته است اما پژوهشگران انتظار دارند در صورت موفقیت آمیز بودن این شیوه، بتوان آن را روی دیگر بیماری های خودایمنی مانند دیابت نوع یک و ام اس نیز به کار گرفت.

بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید در مفاصل بسیار احساس درد می کنند و حتی گاهی نمی توانند مچ دست خود را تکان دهند و حتی در یک بطری شیر را باز کنند.

آمار نشان می دهد در استرالیا 445 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

آرتریت روماتوئید نوعی اختلال در سیستم ایمنی است که در آن بدن علیه خود وارد عمل می شود و به مفاصل حمله می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا