نخستین کارگاه آموزشی پاسخ ملی سلامت برگزار شد

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس کلان منطقه یک آمایشی سلامت کشور در اولین کارگاه آموزشی پاسخ ملی سلامت ویژه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور  که در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه نقش استرس در اختلال مدیریت بحران به عنوان یک رابطه سهوی تاثیر گذار است گفت: باید آسیب پذیری افرادی را که  در مدیریت بحران نقش ایفا می کنند سنجش کنیم  و افرادی را که به علت استرس و شرایط روحی و جسمی در کنترل بحران کمک کننده نیستند در عملیات مدیریت بحران وارد نکنیم .

رئیس کلان منطقه یک آمایشی سلامت کشور با بیان اینکه در مدیریت بجران نباید اقدامات تکراری گذشته انجام شود  افزود: در این راستا باید برنامه های جدیدی تدوین شود و برای اجرای این برنامه های  جدید نیز تمرینات  و هماهنگی های لازم صورت پذیرد تا در هنگام اجرا عملیات دچار اشکال نشود و خطای کمتری روی دهد و  برگزاری کارگاه های پاسخ ملی سلامت ( NRF ) به نوعی هماهنگی برای اجرای برنامه های جدید در مدیریت بحران است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به اینکه در بحث کلان مناطق  برقراری ارتباط برای انجام هماهنگی‌های مدیریت بحران از اهمیتی بالا برخوردار است اظهار کرد: برای عملیاتی شدن برنامه های مدیریت بحران در کلان مناطق روابط بین دانشگاه ها باید با مهندسی مناسبی صورت گیرد  .

وی اضافه کرد: برنامه های مدیریت بحران را باید متناسب با مناطق مختلف کشور تدوین کرد. باید با بررسی که بر روی ویژه گی های کلان منطقه ها صورت می گیرد امکانات خاص و لجستیک ویژه آن مناطق استقرار یابد و مدیریت متناسب و متمرکزی در مدیریت بحران مناطق صورت گیرد .

در پایان این برنامه آموزشی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جمعی از اعضای هیات رئیسه این دانشگاه، مدیران مراکز فوریت های پزشکی دانشگاه های کلان منطقه یک کشور و تعدادی از مدیران و کارشناسان اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد ۱۴ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر دارای سیستم های موبایل آی سی یو و موبایل سی سی یو و همچنین مجهز به ۴wd  ویژه مناطق صعب العبور و کوهستانی سطح استان وارد ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان مازندران شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا