بادام زمینی بخورید تا عمر طولانی داشته باشید

مطابق آخرین تحقیقاتی که در کشور هلند انجام شد افرادی که به صورت مداوم بادام زمینی مصرف می کنند بیش از سایرین عمر می کنند اما این مطلب در مورد مصرف کره بادام زمینی هنوز به اثبات نرسیده است.

در این تحقیق 10 ساله احتمال مرگ افرادی که روزانه 10 گرم بادام زمینی یا سایر مغزها مصرف می کردند نسبت به افراد عادی  23 درصد کاهش داشت. به گفته محققان مصرف بادام زمینی باعث کاهش مرگ و میر در اثر بیماری های تنفسی , بیماری های دستگاه عصبی بدن , دیابت , سرطان و ایست قلبی می شود.

اثرات مثبت مصرف بادام زمینی با مصرف روزانه 15 گرم ( حدود یک مشت پر) نمایان می شود و مصرف بیش از اندازه به هیچ وجه باعث افزایش اثرات مثبت این بادام نمی شود. محققان چنین تاثیری را بسیار جالب و شگفت انگیز می دانند. هرچند معتقدند مصرف کره بادام زمینی با وجود دارا بودن حجم بسیار زیادی بادام زمینی با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط نیست زیرا نمک و روغن های گیاهی موجود در این کره که حاوی چربی ترانس هستند مانع از عملکرد مناسب و موثر بادام زمینی می شود.

در ادامه محققان با استفاده از داده های بدست آمده از 120000 نفر مرد و زن میانسال ساکن کشور هلند که از سال 1986 در این آزمایش شرکت کرده اند دریافتند که در طول 10 سال تنها 18000 نفر از شرکت کنندگان در اثر عواملی دیگر که مصرف این بادام روی آن ها اثرگذار نبوده فوت شدند.

هنوز علل مفید بودن بادام زمینی و سایر آجیل ها همانند فندق , بادام درختی و گردو در کاهش مرگ و میر انسان ها مشخص نیست اما تمام آن ها دارای عناصری همانند چربی های اشباع و غیر اشباع , ویتامین ها , فیبرها و آنتی اکسیدان ها هستند که با افزایش سلامتی بدن انسان ارتباط مستقیم دارند و وجود آن ها نقش مهمی در سلامت انسان ها بازی می کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا