مجوز تاسیس شرکت‌ خلاق در حوزه گردشگری فضاپایه اعطا می‌شود

هادی رضایی با بیان اینکه رویداد تخصصی در حوزه‌ گردشگری فضاپایه همزمان با هفته جهانی فضا در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه جاری برگزار می شود، افزود: رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه‌ پارک‌ها وگردشگاههای موضوعی فضاپایه با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و سازمان فضایی ایران برگزار می‌شود.

وی برگزاری این رویداد را بر اساس قراردادی عنوان کرد که با دانشگاه صنعتی شریف در خصوص پارک‌های فضاپایه به امضاء رسیده و در دست اجرا است و گفت: این رویداد با هدف ترویج علم و فناوری فضایی در جامعه متناسب با ارزش‌های اسلامی و ایرانی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش‌وفناوری پژوهشگاه فضایی، ایجاد پارک‌های موضوعی را نیازمند سرمایه‌گذاری‌های زیاد دانست و گفت: برخی شرکت ها تمایل خود را برای شرکت در این رویداد و سرمایه گذاری اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مواردی زیادی از پارک‌های موضوعی فضاپایه در کشورهای مختلف تاسیس شده است، گفت: امارات متحده عربی اعزام فضانورد مریخ را در دستور کار قرار داده و براین اساس ایجاد پارک موضوعی سرپوشیده‌ای را به منظور شبیه‌سازی مریخ راه‌اندازی کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه ایجاد پارک‌های موضوعی موجب کسب درآمد، رشد اقتصادی و آورده‌های فرهنگی و آموزشی می شود، اضافه کرد: در کشور نیز پتانسیل‌های بالایی برای راه‌اندازی پارک‌های موضوعی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تپه‌های مریخی در دامغان، دره ستارگان جزیره قشم و رصدخانه‌ آلاشت در سواد کوه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس فراخوان منتشر شده رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه‌ پارک‌ها وگردشگاههای موضوعی فضاپایه، صاحبان ایده می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه‌های مرتبط تا دهم مهر ماه از طریق سایت spacepark.ir ارسال کنند، خاطرنشان کرد: داوری طرح‌ها در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر ماه صورت می‌گیرد و به سه تیم اول برتر این رویداد مجوز تاسیس شرکت‌های خلاق با همکاری معاونت علمی اعطا می‌شود. این شرکت‌ها از تسهیلاتی چون معافیت از مالیات برخوردار می‌شوند.

هفته جهانی فضا همه ساله در روزهای ١٢ تا ١٨ مهرماه برگزار می شود. این رویداد به دلیل نخستین پرتاب ماهواره اسپوتنیک به فضا از سوی سازمان ملل نامگذاری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا