تولید، یگانه راه نجات کشور

به گزارش سیناپرس اصفهان، امروزه با توجه به مشکلات مختلف اقتصادی و وجود تحریم ها، مدیران شرکت های دانش بنیان، یکی از افرادی هستند که با تلاش بی وقفه توانستند چرخه تولید کشور را همچنان پا برجا بگذارند و زمینه اشتغال برای تعدادی از جوانان کشور فراهم کنند.

مهدی بصیری جزی، مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت، یکی از این مدیران است که بعد از چند سال فعالیت غیر رسمی ، سال ۱۳۶۸، اقدام به آغاز فعالیت رسمی در حوزه صنعت لاستیک و پلاستیک کرده است. ما نیز به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های این مجموعه، گفت وگوی کوتاهی با این مدیر عامل داشتیم که شرح آن را در ادامه می خوانید.

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت در گفت وگو با سیناپرس، مبنای فعالیت شرکت را تولید قطعات صنعتی و پلیمری عنوان و اظهارکرد: در شاخه پلیمر نیز به طور ویژه قطعات لاستیک، پلاستیک و پلی اورتون را تولید می کنیم.

مهدی بصیری جزی تصریح کرد: هم اکنون با گسترش کار، اقدام به ساخت و تولید قطعات صنعتی و فلزی به روش مهندسی معکوس کردیم.

به گفته وی جایگاه شرکت لاستیک سازی ملت صنعت در بین شرکت های دانش بنیان در نوع ۲ یا B قرار دارد.

این مدیر حوزه صنعت در مورد صادرات محصولات تولیدی با بیان اینکه هم اکنون صادرات شرکت به صورت غیرمستقیم و با واسطه ها انجام می شود، گفت: صادرات محصولات به کشور عراق و حوزه خلیج فارس را آغاز کردیم و یک سری قطعات و محصولات تولیدی را به آنها عرضه می کنیم.

بصیری یادآور شد: در بخش داخلی هم شرکت های نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت مثل شرکت نفت، ملی حفاری ، مناطق نفت خیز جنوب، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها عمده مشتری های ما هستند.

وی در ادامه از فروش محصول به مجموعه های فولاد مبارکه اصفهان و خوزستان، شرکت های فولاد بخش خصوصی خبر داد و افزود: در حوزه ساخت مجموعه های فلزی و خدمات ماشین کاری نیز با وزرات دفاع همکاری هایی داشته و داریم.

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار سیناپرس در خصوص ارز آوری محصولات شرکت، اذعان کرد: عمده قطعات تولیدی شرکت از کشورهای خارجی وارد می شود.

بصیری دلیل ورود قطعات مورد نیاز را تولید محصولات جدیدی دانست که تا به حالا به بازار عرضه نشده است.

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت در ادامه ارز آوری شرکت را حداقل ۵ میلیون دلار در سال عنوان کرد.

بصیری در بخشی دیگر از صحبت های خود در مورد اقتصاد دانش بنیان و اهمیت آن، گفت: دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است و حرکت شرکت ها باید به سمت فروش تکنولوژی و خدمات مهندسی باشد.

وی ادامه داد: در اختیار داشتن دانش و تکنولوژی قوی باعث تولید محصولات مرغوب با حجم کار کمتر می شود، که نتیجه آن کسب درآمد و سود بالاتر برای شرکت است.

به گفته مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت در حال حاضر اقتصاد کشور به خاطر همین قطعات جزیی، وابسته است.

بصیری برای مثال به بخش تولید دارو اشاره و اذعان کرد: تولید حجم کم یک ماده ضروری و خاص که بخش مهم و قابل توجهی از تولید داروهای مختلف را تشکیل می دهد، ارزش بالاتری نسبت به تولید حجم بالایی از مواد دارویی کم اهمیت تر دارد.

وی دلیل این موفقیت را اهمیت دادن مدیران کشورهای تولیدکننده به محصولات شرکت های دانش بنیان عنوان و ابراز امیدواری کرد: کشور ما نیز به این حوزه ورود پیدا کند.

بزرگترین سرمایه هر شرکتی منابع انسانی و نرم افزاری آن است

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت از جمله برنامه های آینده شرکت به ورود مستقیم به بخش صادرات، تولید قطعات مورد نیاز و جلوگیری از ورود آن از خارج کشور و بومی سازی آن ها اشاره کرد.

بصیری در بخش صنعت لاستیک ، برنامه های شرکت در جهت بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی را به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم و اظهار کرد: بزرگترین سرمایه هر شرکتی منابع انسانی و نرم افزاری آن است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع سعی ما بر استفاده از متخصصین جوان، با انگیزه دارای دانش فنی و ریسک پذیری بالا است.

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت با اشاره به عدم ایجاد محدودیت برای متخصصین بخش تحقیق و توسعه شرکت در آزمون و خطا کردن، گفت: در حد توان امکانات سخت افزاری لازم برای اجرای ایده ها و نوآوری این افراد را نیز فراهم می کنیم.

ثبت ۷۰۰ قلم کالای انحصاری در شرکت ملی گاز

بصیری نتیجه این اقدامات را ثبت ۷۰۰ قلم کالای انحصاری در شرکت ملی گاز عنوان و اذعان کرد: با توجه به این موضوع، شرکت ملی گاز اجازه ورود این تعداد کالا را از شرکت های داخلی و خارجی به هیچ شرکت زیر مجموعه خود نمی دهد و آن ها را ملزم به خرید انحصاری از شرکت ما کرده است.

عدم وجود نقدینگی، مهمترین مشکل شرکت های تولیدی است

وی مهمترین مشکل شرکت های تولیدی را عدم وجود نقدینگی دانست و از دیگر چالش های پیش رو به مقررات دست و پا گیر، عدم حمایت واقعی بیمه ها، بانک ها و دارایی اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت لاستیک سازی ملت صنعت در پایان با تاکید به اینکه عزم و همت واقعی در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود ندارد، گفت: کشور را تولید نجات می دهد.

گزارش: ناهید حاجی رضازاده

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا