دستگاه قندخون خانگی روانه بازار ایرانی شد

این دستگاه به همراه ۲۲ قلم تجهیزات پزشکی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

مهدی خرازی مدیر پروژه ساخت دستگاه ایرانی قندخون و یکی از مدیران شرکت دانش‌بنیان ارگ جدید، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: محققان این شرکت با تلاش حدود ۳ ساله خود موفق به تولید دستگاه قند خون و نوار تست آن شدند که این دستگاه بزودی وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تابحال دستگاه‌های قند خون مورد استفاده هموطنان وارداتی بوده است، اظهار داشت: این دستگاه مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی را دریافت کرده و از قابلیت و کیفیت مورد قبولی در زمینه تست قندخون برخوردار است و می‌تواند به جای نمونه خارجی آن مورد استفاده قرار گیرد.

خرازی افزود: دوز انسولین مصرفی بیماران دیابتی باید براساس زمان آزمایش دستگاه قندخون باشد، این دستگاه میزان قند خون را اندازه‌گیری می‌کند و براساس آن دوز مناسب انسولین مشخص می‌شود.

وی، صرفه‌جویی ارزی و اشتغال زایی را از مزیت‌های اصلی این دستگاه اعلام کرد و بیان داشت: ارزبری این دستگاه در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون یورو بوده که بخش اعظم آن در اختیار چند برند اروپایی است.

خزاری ادامه داد: معمولاً میزان قند خون افراد متفاوت بوده و اگر این دستگاه مورد استفاده قرار نگیرد، دارو به میزان لازم در اختیار بیماران قرار نمی‌گیرد و می‌تواند مشکلات جدی برای آنان به بار آورد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد ایرانی ها دچار دیابت هستند، گفت: ۲ نوع درمان برای این بیماری وجود دارد که نوع اول آن، رژیم غذایی همراه با داروی خوراکی و نوع دوم آن، تزریق انسولین است که این موضوع اهمیت استفاده از این دستگاه را نشان می‌دهد.

 خیز برای صادرات دستگاه ایرانی قند خون

وی یکی از اهداف بلندمدت این شرکت را حضور گسترده در بازار کشورهای همسایه اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم در کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق، آذربایجان و کشورهای عربی حضوری گسترده داشته باشیم.

خرازی افزود: زیرساخت این کار فراهم شده اما امیدواریم با حمایت‌های لازم متولیان این حوزه علاوه بر تامین نیازهای داخل، بتوانیم حضوری فعال و موثر در بازار کشورهای منطقه داشته باشیم.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا