گزارش تصویری از آکواریوم جورجیا در آتلانتا

بزرگترین آکواریوم پژوهشی دنیا در شهر آتلانتا مرکز ایالت جورجیای آمریکا قرار دارد . این آکواریم بزرگ با 8.5 میلیون بشکه از آب دریا پر شده است و محل نگهداری 120 هزار  جانور شامل بر  پانصد گونه مختلف  از آبزیان دریائی است . از مهمترین آبزی هایی که در این آکواریوم دیده می شود می توان به  چهار وال کوسه جوان ، چهار نهنگ بلوگا و چهار سفره ماهی بزرگ اشاره کرد .

آکواریوم جورجیا به جز به نمایش گذاشتن گونه های مختلف و زیبای جانوران دریایی و نیز ایجاد بخش پژوهش و آموزش، بخشی را نیز به  به نجات و نگهداری از گونه‌های در خطر و در حال انقراض اختصاص داده است و  تلاش می‌‌کند که با استفاده از آموزش‌ها و تحقیقات لازم جلوی انقراض این جانواران دریایی کمیاب را بگیرد .

از دیگر اقدامات جالب توجه که در این آکواریوم انجام شده ، اجرای طرحی با نام " شنا با غول های زیر آب " است که در آن گردشگران می توانستند به کمک غواصان این مجموعه  در کنار  نهنگ ها و کوسه های بسیار بزرگ شنا کنند .

ساختار آکواریوم از تونل هایی تشکیل شده است که زمانی که از آن عبور می کنید از هر سوی آب است و ماهی های گوناگون که آزادانه در حال شنا کردن هستند.  جانوران مختلف و زیبای اقیانوس ها و دریاها در پنج گالری مختلف به نمایش گذاشته شده اند و هر گالری ویژه یک گونه محیط زیست دریایی است  که عبارت اند از: گالری استوایی، گالری اقیانوسی، گالری آب سرد، گالری رودخانه‌ای و گالری جورجیا.

در گالری جورجیا کوسه‌ها و سفره ماهی‌ها که درون آن شناور هستند و لاک‌پشت‌های دریایی که در میان صخره‌های مرجانی به این سو و آن سو می‌‌روند، نگهداری می شوند .

در گالری رودخانه‌ای، یک رودخانه واقعی دیده می شود که ماهی‌های رودخانه‌ای امریکای شمالی را در آن قرار دارند :  پیراناها، ماهی‌های الکتریسیته و دیگر آبزیان رودخانه ای از گونه های مختلف این گالری هستند .

گالری آب سرد ، نمایشگاهی از ماهی‌ها و پستانداران قطبی است و به صورت مصنوعی  محیط واقعی زندگی این آبزیان برای آن ها ایجاد شده است .  نهنگ‌های بلوگا هم در همین گالری دیده می‌‌شوند. از دیگر آبزیان قابل توجه که در این گالری به نمایش گذاشته شده است می توان به پنگوئن‌های پا سیاه آفریقای جنوبی ، شیرهای دریایی کالیفرنیا وخرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی اشاره نمود.

از دیگر گالری های این آکواریوم بزرگ می توان به گالری اقیانوسی اشاره کرد که بیش از صد هزار ماهی در گونه های مختلف در کنار کوسه‌ها زندگی واقعی آبزیان را در اقیانوس ها به نمایش گذاشته اند.

در  بخش روباز آکواریم  بازدید‌کنندگان می‌‌توانند با دست یا انگشت خود ماهی‌های مختلف و البته بی‌‌خطر را لمس کنند. قابل توجه است که زمانی که بازدید‌کننده به یک ماهی دست می‌‌زند متنی پر از حباب بر روی صفحه نمایشگر راهنمای بازدیدکنندگان ظاهر می‌‌شود که همه اطلاعات آن‌گونه و نیز شرایط زندگی اش را به نمایش درمی‌‌آورد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا