تصاویر هوایی خیره کننده‌ ای از رابطه عجیب انسان با آب

برای خیلی‌ها این جور جاها، پناهگاه‌هایی باحال، گرم، راحت و آرامش بخش هستند. حتی از ابتدای بشریت، مردم نه فقط برای بقا، بلکه به دلایل ساده‌ای مثل لذت بخش بودنِ قرار گرفتن داخل و یا در نزدیکی آب، همیشه به دنبال منابع بزرگ آب می‌گشتند.جیسون هاوکز، عکاس اهل لندن، با سری جدید عکس‌های هوایی فوق‌العاده‌اش، در واقع به آب‌های موجود در دنیایمان، ادای احترام می‌کند.

هاوکز، ۲۵ سال اخیر را با کشف دنیا از بالا سپری کرده است. او می‌تواند از داخل یک هلیکوپتر، عکس‌هایی باورنکردنی و انتزاعی بگیرد و مخاطبان را با مقوله مقیاس، حسابی درگیر کند. او می‌گوید: "وقتی پرواز می‌کنید، حس عجیب و واقعیی از آزادی دارید. این روزها، ۹۰ درصد کار من در یک هلیکوپتر AS355 دوموتوره انجام می‌شود. معمولا از یک دوربین نیکون استفاده می‌کنم، ۴ بدنه و ۶ لنز همراه دارم و اغلب برای انتقال مستقیم عکس‌ها به Adobe Lightroom به مک بوک پروی خودم وصل می‌شوم."

هاوکز به سراسر دنیا سفر کرده تا زیباترین اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و خلیج‌ها را پیدا کند. "من عاشق طیف رنگ‌هایی هستم که موقع عکاسی از آب می‌بینم و بسیار مجذوب این نکته می‌شوم که مردم چطور به سرعت گرد کوچک‌ترین مخازن آبی، ولو در حد یک چاله آب، جمع می‌شوند." کارنامه درخشان او شامل عکس‌هایی از تالاب‌های پر طراوت و آبیِ مالت، موج‌سواران خلیج واکیکی، هاوایی و دریاچه‌های نمک صورتی و نارنجی خلیج سانفرانسیسکو است. عکس‌های او، گذشته از منطقه و محدوده قرارگیری، نشان می‌دهند که عشق انسان به آب، در همه جا قابل مشاهده است.

جیسون هاوکزِ عکاس، با سری جدید عکس‌های هوایی‌ و فوق‌العاده‌اش، به اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها، استخرها و رودخانه‌های دنیایمان ادای احترام کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا