روند تحولات شاخص‌ها در حوزه علوم انسانی بزودی منتشر می‌شود

 دکتر مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با اشاره با انتشار کتاب «روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری» توسط دبیرخانه این شورا، گفت: قبلا کارهایی به صورت پراکنده در زمینه تجمیع و تلفیق آمارهای حوزه علم و فناوری در کشور انجام شده بود که برخی ناهماهنگی‌ها در این زمینه موجب سوء استفاده بعضی از نهادهای مغرض بین‌المللی شده بود.

وی افزود: بارزترین ویژگی این مجموعه آن است که آمارهای منتشر شده در آن، مورد توافق همه نهادهای مسئول در حوزه علم و فناوری است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه این مجموعه در همین زمان کوتاه پس از انتشار، مورد توجه فعالان بخش علم و فناوری قرار گرفته است و نظرات و پیشنهادهای خوبی به ما رسیده است.

دکتر حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در ادامه و در این زمینه گفت: با توجه به نقش مجموعه‌هایی مانند این مجموعه در ارائه یک تصویر روشن از فعالیت‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم به زودی در حوزه علوم انسانی هم روند تحولات شاخص‌ها را منتشر کنیم.

در ادامه جلسه دکتر نیلی احمد آبادی، سرپرست دانشگاه تهران گزارشی از فعالیت‌های این مرکز آموزشی درمورد موضوع علوم انسانی ارائه کرد.

وی در این گزارش با اشاره به تاثیر بازنگری در علوم انسانی در مدیریت بهینه کشور، گفت: به همین منظور دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز علمی کشور به این موضع اهتمام ویژه‌ای داشته است.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: بعد دیگر موضوع تحول و ارتقای علوم انسانی، توجه به مطالعات بین رشته‌ای و بررسی تاثیر علوم انسانی در سایر رشته‌ها است.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: تغییر در الگوی پذیرش دانشجو و سوق دادن دانشجویان مستعد و دارای انگیزه به تحصیل در علوم انسانی، هم از سایر اقداماتی است که باید انجام شود. در ادامه جلسه و با رای موافق اعضا نفرات جدیدی به کارگروه علوم سیاسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزوده شدند.

بر اساس این گزارش، دستور بعدی جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ارائه گزارش کارگروه تاریخ در مورد «رشته تاریخ ایران باستان» بود که بعد از ارائه این گزارش و با توجه به برخی از ابهامات موجود، اعضا تکمیل آن را با توجه به نظرات ارائه شده به منظور رفع این ابهامات خواستار شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا