ایجاد کنسرسیوم مشترک، نخستین گام هم افزایی مراکز علمی است

به گزارش سیناپرس به نقل از سیناپرس اصفهان،سید محمود مدرس هاشمی پیش از ظهرذ امروز در مراسم امضای تفاهم نام فعالیت های علمی بین المللی مراکز علمی پیشرو  اظهار کرد: استان اصفهان از لحاظ علمی بسیار ظرفیت قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها استانی  که به غیر از تهران دو دانشگاه برتر کشوری را داراست، اصفهان بوده، گفت: وجود شهرک علمی وتحقیقاتی که در نوع خود بی نظیر در حوزه فناوری  است و همچنین دانشگاه برتر علوم پزشکی  اصفهان در کنار دیگرذ ذدانشگاه ها از مزایای استان اصفهان است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: این ظرفیت ها در حوزه علم وفناوری  طلب می کند که ما یک هم افزایی ایجاد کنیم  که امضای این تفاهم نام فعالیت های  بین المللی این مهم را میسر می سازد.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از عرصه های مهم همکاری موضوع بین المللی است،امروز دانشگاه ها به این نتیجه رسیده اند بدون همکاری بین المللی رشد وتوسعه علمی میسر نیست

مدرس هاشمی ابراز کرد: دانشگاهی که صحبت از کیفیت و نوآوری می کند باید با جهان در ارتباط علمی باشد، براین اساس دانشگاه صنعتی اصفهان  مرکز هماهنگ کننده با کشور سوئیس است .

وی اذعان داشت:اصفهان قابلیت جذب توریسم را دارد و این پتانسبل خوبی است لذا مدیران بین المللی این ۵ مرکز علمی و دانشگاهی استان  برآن شدند که یک کنسرسیوم  فعالیت های بین المللی مشترک ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود:این کنسرسوم چند هدف اصلی دارد که اول آگاهی از همکاری بین المللی وآمد وشدهای بین المللی است

وی افزود: همفکری و همگامی برای فعالیت های بین المللی ودریافت پروژه های مشترک علمی و تبادل دانشجویان مشترک از دیگر اهداف است.

کنسرسیوم همكاری‌های علمي بين المللي مشترك ميان مراکز علمی و فناوری پيشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه های صنعتي اصفهان، اصفهان، علوم پزشکي، هنر و شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان تشکیل می شود. این کنسرسیوم به پيشنهاد دانشگاه صنعتي اصفهان و در راستاي همسو کردن فعاليت هاي علمي بين المللي مشترك ميان مراکز علمی و فناوری پيشرو اصفهان به منظور استفاده بهينه از توانمندی های علمي پژوهشي و اجرائي و بهره مندی از تجربیات طرفین امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان امضا می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا