هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک امیرکبیر کلید خورد

سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه این جشنواره که امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه هفت دوره میزبان رقابت‌های رباتیک و هوش مصنوعی بودیم، خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه و فعالیتی که در این راستا داشته‌ایم، سال دیگر در مرداد ماه میزبان رویداد بزرگ بین‌المللی فیرا خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که جشنواره امسال در سه بخش مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک هوش مصنوعی و اتوماسیون و اولین رویداد فناوری و نوآوری کشور در طی سه روز برگزار می‌شود، افزود: مسابقات رباتیک در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی پذیرای ۵۴۲ تیم بوده که از این میزان ۳۴۵ گروه پذیرفته شده‌اند و ۳۰۲ تیم در دو گروه دانش‌آموزی (۱۹۲ تیم) و دانشجویی (۱۱۰ تیم) به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در جشنواره بین‌المللی رباتیک هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران مهمانانی از ۱۵ کشور جهان از جمله روسیه، استرالیا، چین، تایوان، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی حضور دارند. برخی از آنها نیز در جشنواره سخنرانی خواهد داشت.

صادق‌نژاد با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره رویکرد فناوری و نوآوری در پیش گرفته شده و دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، شهید بهشتی و دانشگاه الزهرا همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: همچنین در ۴ رویکرد آموزشی، مهارتی، کارآفرینی و تولید ثروت تاکید داشتیم که در این راستا مدرسه رباتیک امیرکبیر استانداردسازی آموزش را بر عهده گرفته است.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اهداف فضای دانش‌بنیان از جمله افزایش مهارتها، کارآفرینی و تولید ثروت در فضای رباتیک نیز تحقق پذیر است و امیدواریم که اهداف فوق در عرصه سخت‌افزاری نیز همچون حوزه نرم‌افزار محقق شود.

 جشنواره بین‌المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران تا روز دوشنبه، ۱۳ اسفند ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا