صنعت گردشگری راهی برای درون زا کردن اقتصاد مقاومتی

انوشیروان محسنی بندپی،استاندار تهران در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت:  ابتکارات و خلاقیت هایی در حوزه صنعت گردشگری در این نمایشگاه مشاهده کردیم که نسبت به نمایشگاه های قبلی وجه تمایزی دارد. برای اولین بار همه خانواده هایی که می توانند در صنعت گردشگری تاثیرگذار باشند از جمله هتل ها، صنایع دستی و راه و ترابری دور هم جمع شدند.

وی گفت: یکی از مواردی که می توان برای درون زا کردن اقتصاد مقاومتی از آن استفاده کرد، صنعت گردشگری است. کشور ما  با داشتن تنوع اقلیمی، فرهنگی، آب و هوایی و محصولات تولیدی که عواملی برای ارتقا و توسعه صنعت گردشگری هستند، می تواند در این زمینه پیشرفت کند. ما با در نظر گرفتن جوانب این صنعت از جمله حمل و نقل سریع، ارائه خدمات درمانی و کم کردن نقاط حادثه خیز در جاده ها ، می توانیم آن را به یک صنعت درآمدزا تبدیل کنیم.

 وی با اشاره به بازدیدکنندگان نمایشگاه گفت: جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه به خصوص اینکه نمایشگاه امسال در آستانه نوروز است، زیاد بود. بازدیدکنندگان می توانند با ارزیابی و انتخابی که در نمایشگاه  دارند برنامه ای برای نوروز امسال خود داشته باشند.

استاندار تهران با ا اشاره به اپلیکیشن جامع نظارت بر عرضه خدمات گردشگری افزود: هر فردی می تواند با این اپلیکیشن همه جاذبه ها و اطلاعات گردشگری مقصد مورد نظر خود را به دست آورد. برای مثال جاذبه های گردشگری تهران را می تواند از این طریق ببیند.

محسنی بندپی در پایان به آموزش اختصاصی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری هم صنعت و هم علم است. اکنون دانشکده هایی در حوزه گردشگری در کشور راه اندازی شده است. ما می توانیم از طریق گردشگری صنایع وابسته به آن از جمله صنایع دستی و تولیدات کشاورزی را  نیز توسعه دهیم.

گزارش: عاطفه محمودی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا