کارگروه ترویج اخلاق حرفه‌ای تشکیل می گردد

کارگروه ترویج اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران با هدف ترویج ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای، طراحی راهکارهای ترویج اخلاق حرفه‌ای، تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران، پایش و ارزیابی رعایت ضوابط اخلاق حرفه‌ای توسط دانشگاهیان، ارائه الگو برای ترویج مسئولیت‌پذیری اخلاقی تشکیل می‌شود.

یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران کارآمد در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه‌ها است تا آنها با حس مسئولیت و تعهد کامل به مسائل جامعه و حرفه خود بپردازند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند.

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران در برنامه سوم خود ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را یکی از اهداف سه‌گانه برنامه قرار داده است. در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برای تحقق این هدف، کارگروه ترویج اخلاق حرفه‌ای را با اهداف، ساختار و وظایف زیر در دانشگاه تهران ایجاد می‌کند.

ترکیب این کارگروه شامل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران (رئیس کارگروه)؛ مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی؛ مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت پژوهشی؛ مدیر کل منابع انسانی دانشگاه؛ مدیر کل طرح و برنامه دانشگاه؛ مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛ معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛ مدیر گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه؛ دو تن از اعضای هیئت علمی خبره در حوزه اخلاق حرفه‌ای به انتخاب معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛ یک تن از اعضای هیئت علمی متخصص به انتخاب معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه (دبیر کارگروه) می‌شود.

گفتنی است، احکام اعضای کارگروه ترویج اخلاق حرفه‌ای توسط معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و برای مدت یک سال صادر خواهد شد.

این کارگروه وظیفه بررسی و تصویب برنامه‌ها و اقدامات در خصوص ترویج اخلاق حرفه‌ای در بین دانشگاهیان، تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم برای ترویج اخلاق حرفه‌ای در حوزه‌های آموزش، پژوهش و تکریم ارباب رجوع و ارزیابی و رصد وضعیت رعایت اخلاق حرفه‌ای در بین اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان را بر عهده خواهد داشت.

دبیرخانه ترویج اخلاق حرفه‌ای در اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مستقر است و امور اجرایی مربوط به کارگروه را پیگیری و انجام خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، از برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه کار گروه ترویج اخلاق حرفه‌ای می‌توان به برگزاری دومین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار؛ تدوین آثار علمی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای دانشگاهی با تمرکز بر آموزش، پژوهش، دانشجویی و کارمندی، به‌صورت تألیف و ترجمه؛ معرفی چهره‌های شاخص اخلاق‌مدار به دانشگاهیان؛ برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای در دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران؛ تقویت و تکریم اخلاق از طریق استفاده از توان و تجربه پیشکسوتان دانشگاه؛ ارتباط با مراکز علمی داخلی و به خصوص دانشگاه‌های جهان در راستای تعامل مشترک در حوزه اخلاق علمی و دانشگاهی؛ تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر در حوزه ترویج اخلاق حرفه‌ای و … اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا