۳۳۸ مرکز بانک خون بندناف در جهان فعالیت می‌کنند

وی اظهار کرد: از این تعداد ۵۰۰ مورد در بیمارستان دکتر شریعتی، ۵۵۰۰ مورد در مرکز ذخیره‌ سازی سازمان انتقال خون، ۱۰۳ مورد در مرکز خصوصی رویان و ۶۵۰۰ مورد در مرکز رویان دولتی ذخیره سازی شده‌اند.

سعید آبگون، در همایش سرطان و راه‌های پیشگیری از آن، با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جهان دو دانشمند ژاپنی در سال ۱۹۷۸ دریافتند که در خون بند ناف ماده‌ای برای پیوند استخوان و درمان بیماری‌ها وجود دارد، گفت: اکنون ۳۳۸ مرکز بانک خون بندناف در جهان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف نوزادان جهاد دانشگاهی نیز در حوزه دولتی و خصوصی در کشور فعال است، افزود: آنچه که در ذخیره سازی سلول‌های خون بند ناف مهم است عدم عفونت فعال در مادران هنگام زایمان است.

فنی مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان بزرگترین مشکل درمان بیماری‌ها از طریق این خون را تعداد کم سلول‌ها دانست و اظهار کرد: شانس موفقیت پیوند مغز استخوان کاملاً به تعداد سلول‌های خون بند ناف بستگی دارد.

آبگون تعداد سلول‌ها و شاخص‌های پیوندی بین گیرنده و دهنده را شاخص‌های جمع آوری نمونه‌ها برشمرد و ادامه داد: به دلیل تعداد کم سلول‌ها در خون‌های ذخیره‌سازی شده، معمولاً این روش درمانی در کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسؤول فنی مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان با بیان اینکه این مرکز در تمام استان‌های کشور برای جمع‌آوری خون بند ناف نمایندگی دارد، تصریح کرد: خون‌های جمع‌آوری شده برای آزمایش و ذخیره‌سازی به مرکز اصلی رویان جهاد دانشگاهی ارسال می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا