درگذشت چهره‌ ماندگار حسابداری

مصطفی علی مدد دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند و در سال ۱۳۳۴ دیپلم ریاضی گرفت. در سال ۱۳۳۷ در موسسه علوم اداری دانشگاه تهرانپذیرفته شد و در سال ۱۳۳۹ گواهی‎نامه عالی حسابداری گرفت. در سال ۱۳۴۳ در موسسه عالی حسابداری به ادامه تحصیل در رشته حسابداری پرداخت و در سال ۱۳۴۷ لیسانس گرفت. در مهر ۱۳۴۷ در دوره کارشناسی ارشد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در رشته اقتصاد مالی پذیرفته شد و در بهمن ۱۳۴۸ دانش‎آموخته شد. در سال‎های ۱۳۵۷۱۳۵۱ به تناوب به انگلستان سفر کرد و مطالعاتی را انجام داد ولی این مطالعات به دریافت مدرکی دانشگاهی نینجامید.

در سال‎هایی که در اداره طرح و بررسی‎های وزارت علوم کار می‌کرد،بر حسب نوع کار، کارهای پژوهشی گوناگونی را سرپرستی کرد. در طول سال‎های خدمت در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز مطالعاتی را در زمینه وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی آن منطقه و هم‎چنین مطالعاتی را در زمینه برنامه‎ریزی آموزش عالی از دیدگاه توسعه منطقه‎ای انجام داد. بعدها، این پژوهش‎ها در تهیه طرح جامع آموزشی آن دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. پس از بازنشستگی از خدمات دولتی در سال ۱۳۵۹  به عنوان پژوهشگر در مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی به کار پاره‎وقت پرداخت که تا پایان زندگی‎اش ادامه داشت.

استاد مصطفی علیمدد یکی از فعالان نام آشنا و خوش نام و با اخلاق حرفه حسابداری ایران بود که از آغاز بکار این حرفه در کشور نقش بسزایی در توسعه علمی و تثبیت جایگاه حسابداری و حسابرسی داشت و با درستکاری و صداقت و حرفه ایی عمل کردن، از چنان جایگاهی برخوردار بود که بی چون و چرا مورد قبول همه طیف های حسابداری بود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا