باکتری های تولید کننده الکتریسیته شناسایی می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، قطبش پذیری به معنای میزان تغییرات توزیع الکترونی مولکول در واکنش به تغییر یک واکنش گر یونی است و با قابلیت تولید الکتریسیته توسط باکتری ها ارتباط دارد. این ویژگی امکان ارزیابی فعالیت الکتروشیمیایی باکتری را به شیوه ای موثرتر و امن تر از روش های کنونی فراهم می کند.

برخی از انواع باکتری ها به دلیل شرایط سخت محیطی ناچار به تکامل و بهره گیری از روش های خلاقانه برای حفظ بقای خود شده اند. این روش ها شامل تنفس در محیط های خالی از اکسیژن مانند اعماق دریاها و معادن و حتی درون روده انسان نیز می شود. باکتری های ساکن چنین محیط هایی قادرند با دفع کردن الکترون ها عمل تنفس را انجام دهند. به عبارت دیگر، این باکتری ها در جریان تنفس خود جریان الکتریکی تولید می کنند.
تحقیقات اخیر نشان می دهد که بر خلاف تصور پیشین، گونه های بسیاری از باکتری ها وجود دارند که قابلیت تولید الکتریسیته را دارند و دسترسی به ابزاری برای شناسایی این گونه ها و ارزیابی قابلیت های آن ها دارای اهمیت زیادی است.
به اعتقاد محققان با استفاده از این تکنیک می توان مناسب ترین باکتری ها را بر اساس قابلیت های آن ها شناسایی کرده و مورد استفاده قرار داد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا