دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی

 دکتر شاپور کوهستانی، رییس دانشگاه جیرفت با اعلام این خبر گفت: در راستای تقویت روحیه کاوشگری جامعه دانشگاهی برای کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در عرصه علم دانش، دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در اسفند ماه امسال در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.

 

وی افزود: برگزاری همایش‌ها به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم پژوهشگران، دانشجویان، مدیران و کارشناسان اجرایی و نیز ایجاد زمینه‌ای برای فعالیت‌های جمعی کمک شایانی می‌کند.
رییس دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان در بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این همایش ایجاد زمینه گفتگوهای بین رشته‌ای پیرامون مسائل مربوط به کشاورزی، حفظ محیط زیست و امنیت غذایی است.

کوهستانی از دیگر اهداف این همایش را تبادل دانش و تجارب در حوزه علوم کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی و تلاش برای تحقق نگاه علمی به حل مسائل کشاورزی و محیط زیست بیان کرد.

دکتر مظهری، دبیر علمی همایش بین‌المللی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با بیان این‌که محورهای همایش بر اساس نیاز روز بخش کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی برنامه‌ریزی شده است، گفت: مهمترین محورهای همایش "مدیریت بحران آب در کشاورزی و محیط زیست" است که در جامعه امروزی  اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: فناوری‌ها و روش‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی و حفاظت محیط زیست، کشاورزی و آلودگی‌های زیست محیطی، سلامت غذایی در تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان، تنوع زیستی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از جمله محورهای همایش است که همه جامعه امروزه با آن در ارتباط  هستند و ضرورت دارد تولیدات علمی در این بخش به این سمت حرکت کند.

مظهری با اشاره به تولید محصولات تراریخته در دنیا و چالش این تولیدات در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای همایش با عنوان "محصولات تراریخته و چالش‌های زیست‌محیطی" مرتبط است که پژوهشگران می‌توانند به این موضوع بپردازند.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری همایش سعی کرده است که محورهای همایش به سمت پژوهش‌های کاربردی سوق داده شود و موضوعاتی را در بر بگیرند که جامعه با آن روبه‌رو است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا