تاکنون ۵۸ نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه‌سازی شد

 دکتر محسن شریفی با اشاره به میزان تولیدات علمی کشور اظهار کرد: بر اساس آمارها تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ هزار مقاله از محققان ایران در اسکوپوس منتشر شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه آمارهای سال ۲۰۱۸. هنوز کامل نشده است، اظهار کرد: ما از لحاظ تولید مقاله در دنیا خوب  ورود کرده‌ایم به گونه‌ای که سهم تولیدات ایران از تولیدات دنیا ۱.۹۴ درصد است.

وی توانمند سازی نشریات علمی در سطح بین المللی را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۰۰ نشریه علمی- پژوهشی در وزارت علوم، انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

شریفی با اشاره به برنامه‌های توانمندی‌نشریات علمی اظهار کرد: توانمند سازی نشریات با دو رویکرد صورت می‌گیرد که یکی رتبه بندی نشریات است تا بر این اساس نشریات برتر را در سطح دنیا معرفی و نشریات ضعیف را توانمند کنیم.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری معاون پژوهشی وزارت علوم رویکرد دیگر را اعمال مشوق هایی برای نشریات به منظور ورود آنها  در نمایه سازی های بین المللی عنوان کرد.

شریفی خاطر نشان کرد:  در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۲ نشریه علمی پژوهشی مربوط به وزارت علوم نمایه سازی شدند که این تعداد در سال جاری به ۵۸ نشریه بالغ شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد وزارت علوم تنها تولید نشریات علمی پژوهشی نیست بلکه به نشریات کاربردی و ترویجی نیز توجه داریم به گونه ای که این نوع نشریات امتیازاتی در حد نشریات علمی و پژوهشی دریافت خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا