امیدواریم مناظره‌ها مقدمه‌ای برای ارتقای فرهنگ گفت‌وگو باشد

دکتر سید سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن ابراز خرسندی از این مسابقات گفت‌: این مسابقات در  دانشگاه ما ایجاد نشاط کرده است و خوشحالیم که به عنوان عضو کوچکی از جهاد دانشگاهی میزبان شما بودیم.

وی همچنین با تبریک روز "دانشجو" ادامه‌ داد: امیدواریم که دانشجویان چراغی روشنگر و هدایت‌گر برای جامعه باشند.

هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: مناظره بحث مهمی است که کشور ما نیازمند آن است تا بتوانیم از طریق گفت‌وگو به یادگیری بپردازیم.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ همچنین عنوان کرد: مناظره در دین ما نیز جایگاه خاصی دارد و به عنوان ابزاری کارآمد در دفاع از دین مطرح می‌شود. ائمه ما نیز در دوران خود مناظره کنندگان متبحری بودند. مراجعه به روش و منش مناظره ائمه برترین شیوه الگو و آموزش محسوب می‌شود.

وی ادامه‌ داد: در مناظره علمی حق گویی ملاک برتری است که در این مسابقات شاهد این موضوع بودیم.

هاشمی گفت‌: ما باید در دانشگاه بستری را فراهم کنیم تا گفت‌وگو را در دانشگاه‌ها تقویت کرده و نسلی شجاع و نظریه پرداز را تربیت کنیم. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت‌ یکی از وظایف جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود که البته جهاد نیز به آن توجه بسزایی کرده است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان با ابراز خرسندی از شکل‌گیری این مناظرات، خاطر نشان کرد: به همت جهاد دانشگاهی مناظرات و بحث‌های آزاد دانشجویی مطرح می‌شود و ما امیدواریم این مناظره‌ها بتوانند به عنوان مقدمه‌ای برای ارتقای فرهنگ گفت‌وگو باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا