خلق ثروت آب در گرو بهره‌مندي از ايده‌هاي فناورانه

 نادرقلي ابراهيمي دبير ستاد توسعه فناوريهاي آب، خاك و محيط زيست معاونت علمي در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره و نمايشگاه ملي فناوريهاي آب، خاك و محبط زيست معاونت علمي با بيان اينكه بررسي مشكلات شركت هاي دانش بنيان و استارت آپ ها در دستور كار است گفت: با استفاده از حضور شركت هاي دانش بنيان و بهره مندي از  تكنيك هاي نوپايه در حوزه آب و خشكسالي ميتوانيم به خلق ثروت و رفع مشكلات زيست محيطي در كشور دست يابيم.

ابراهيمي با اشاره به نقش ايده پردازان، استارت آپ ها و شركت هاي دانش بنيان در روند برگزاري اين دوره از نمايشگاه گفت: به طور حتم حضور ايده هاي نوين و نمايش رشد فكري، علمي و فناورانه در حوزه آب و خشكسالي، در روند برگزاري اين رويداد تاثير گذار بوده است.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات و شرايط موجود كشور بيان كرد: تجربه نشان داده است، كه شرايط تحريم ها همواره نقطه شروع موفقيت ميتواند باشد، اين بار نيز ميتوانيم با بهره مندي از ايده هاي نوين، خصوصا شركت هاي دانش بنيان و استارت آپ ها مشكلات حياتي و مهم كشور را مرتفع سازيم.

دبير ستاد توسعه فناوريهاي آب و خشكسالي گفت: از زمان شروع برنامه ريزي دومين جشنواره و نمايشگاه آب طي سه نوبت تمديد ارائه پيشنهادات فناورانه تعداد ٢٠١ ايده دريافت شد، كه قابل توجه است و به طور حتم اين ميزان گستردگي ايده هاي فناورانه نشان از بزرگي و اقتدار كشورمان در حوزه هاي علمي است.

وي با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب إسلامي ايران اظهار كرد: در عرصه تعاملات بين المللي با حضور مقتدرانه مديريت صحيح منابع، هم فكري، به تعبير خواهد رسيد.

ابراهيمي گفت: فرصت به وجود آماده منوط به برگزاري جشنواره نخواهد بود و ايده پردازان، و فعالان مراكز تحقيقاتي ميتوانند  ايده هاي خود را در حوزه آب و خشكسالي ارائه دهند.

وي در بخش ديگر از سخنانش خبر داد: ١٠٧ شركت دانش بنيان در حوزه آب، وجود دارند كه از اين ميزان پنجاه شركت به منظور حضور در جشنواره اعلام آمادگي كردند.

دبير ستاد توسعه فناوري آب و خشكسالي معاونت علمي از اختصاص غرفه به شركت هاي دانش بنيان خبر داد و گفت: در اين جشنواره به شركت هاي دانش بنيان به منظور ارائه فناوريهاي خود به بخش علمي و فناورانه فضائي اختصاص داده شده است.

ابراهيمي گفت: در ستاد توسعه فناوري آب و خشكسالي معاونت علمي عمده فعاليت ها حاكميتي است، تا بتوانيم با حضور دانشگاهيان و شركت هاي دانش بنيان زير چتر استارت آپ ها فعاليت ها حاكميتي را گسترش دهيم.

دومين جشنواره و نمايشگاه ملي فناوريهاي آب، خاك و محيط زيست در محل سازمان تحقيقات و آموزش كشاوري از ١٢ تا ١٤ آذر ماه برپا خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا