جولان تاکسی اینترنتی روسی در خیابان‌های ایران

نزدیک دو سال است که برخی شرکت های این چنینی مانند اسنپ و تپ سی نیز در ایران و به طور خاص شهر تهران اقدام به راه اندازی سرویس تاکسی یاب آنلاین کرده اند. در کنار این دو رقیب ایرانی، رقیبی از روسیه نیز آمده تا با امکانات و طرح‌های خود مسافران را جذب کند.

ایلیا بانی شف، مدیر کل پروژه بازار ماکسیم در ایران در مراسم افتتاح مرکز تماس ماکسیم گفت: ایران هم اکنون در آستانه پیشرفت تکنولوژی بزرگی قرار گرفته است. ما قصد داریم در کنار ایران باشیم. تکنولوژی این شرکت در بند دلار و متاثر از بورس آمریکایی نیست و احتیاج به وام بانکی ندارد.

وی افزود: هم اکنون تاکسی ماکسیم در روسیه 300 شهر عضو دارد و 350 هزار خودرو نیز به سرویس ماکسیم دسترسی دارند و بیش از چهار هزار اپراتور نیز در پنج مرکز مشغول به فعالیت هستند. تمام این آمار و ارقام ها حاکی از ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی اظهار کرد: از آغاز فعالیت ما در ایران یک سال می گذرد. تاکنون مجموعه ما بیش از پنج میلیون یورو در اقتصاد ایران سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری از نوع ابری نیست و برای ساخت ساختمان به کار نرفته است. این سرمایه صرفا برای حقوق و پاداش مردم هزینه شده است. هم اکنون جدا از رانندگان سرویس بیش از چهارصد نفر با مجموعه ما همکاری دارند از اینرو ما خودمان را ملزم می دانیم تا تمام مقررات نهادها را اجرا کنیم. به طوری که هم اکنون همکاری نزدیکی با نهادهای دولتی، شهرداری ها و سایر نهادهای ذی ربط برقرار کرده ایم.

وی تصریح کرد: امروز روز افتتاح نخستین مرکز تماس ماکسیم در ایران است. افتتاح این مرکز به معنی ایجاد فرصت شغلی جدید است. امروز صدها و در آینده ای نزدیک برای هزاران جوان باهوش و تحصیلکرده ایرانی فرصت شغلی فراهم خواهد شد تا شاید این جوانان به ادامه کار و زندگی در ایران امیدوار شوند و عزم ترک و مهاجرت از وطن نکنند.

بانی شف درباره امنیت اطلاعات کاربران گفت: هم اکنون اپلیکیشن های مختلف برای رفع نیاز مشتری و سرعت بخشیدن به درخواست مشتریانشان از سیستم GPS استفاده می کنند. پس از موافقت مسافر و مشتری و ثبت درخواست، از موقعیت GPS گوشی مشتریان خدمات ارایه می شود.

به گفته وی، ما از ابتدای فعالیت مان در ایران همکاری نزدیکی با پلیس فتا و نیروی انتظامی آغاز کرده ایم و در صورت نیاز اطلاعات و مسایل امنیتی را در اختیار این نهادها قرار می دهیم از اینرو اطلاعات به روی سرورهای ایرانی ذخیره و مسایل امنیتی کاملا رعایت می شود.

آرمین کریمی، مدیرکل توسعه بازار ماکسیم در ایران نیز در این خصوص گفت: سرویس درخواست خودروی« ماکسیم» یک شرکت بین المللی است که هم اکنون در 14 کشور جهان فعالیت می کند. ماکسیم در سال 2014 وارد بازار جهانی شد و هم اکنون در اوکراین، بلاروس، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، ایران و ایتالیا در حال فعالیت است.

وی افزود: سرویس ماکسیم از بهار سال گذشته فعالیتش را در ایران آغاز کرده است. یکی از اهداف ما رشد سریع، توسعه متوازن در سراسر ایران بود. ما با استفاده از این تکنولوژی روز دنیا خیلی سریع در شهرها شروع به کار کردیم. این سرویس از زمان وردش به ایران تاکنون توانسته فعالیت خود را به بیش از 60 شهر کشور گسترش دهد و بر آن است تا روز به روز شهرهای بیشتری را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

وی به قابلیت های این سرویس اشاره کرد و گفت: سرویس ماکسیم این امکان را فراهم می کند تا ارتباط راحت تر و بهتری بین مشتری و راننده به وجود بیاید و مشکل مسافر و راننده برطرف شود.

به گفته وی، هنوز بومی سازی اپلیکیشن این سامانه به طور کامل انجام نشده است اما به زودی این کار تحقق پیدا می کند. همچنین در نظر داریم کیفیت و سن خودروها را نیز برای ارایه خدمات بهتر و جذب ماشین از سوی مشتریان مد نظر قرار دهیم.

 

گزارش: فرزانه صدقی

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا