اختصاص ۱۵ درصد بودجه دانشگاه علامه به حوزه پژوهش

به گزارش سیناپرس، دکتر حمیدرضا علومی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است، طرحی است که برای "شناسایی علل و عوامل دعاوی و اختلافات برای قوه قضاییه" انجام می‌گیرد. در واقع این موضوع یکی از تکالیف قوه در برنامه ششم است که باید دانشگاه‌ علل و عوامل اختلافات در سطح کشور را به صورت استانی پیگیری کند و پیشنهادهایی را برای کاهش دعاوی و جرائم در قالب بسته‌های سیاستی و قانونی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبایی در حال حاضر اجرای طرح فوق را به عنوان یکی از طرح‌های پژوهشی مهم در اولویت قرار داده است و در مرحله آغازین اجرای این طرح هستیم و بعد از انعقاد تفاهم‌نامه تلاش داریم پیشنهاد پژوهشی خود را به قوه قضاییه تحویل دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه به طرح اجرایی این دانشگاه در حوزه "اقتصاد مقاومتی" به عنوان اولویت دوم اشاره کرد و گفت: این طرح به طور جامع در دستور کار دانشگاه قرار داده شده و به طور بین رشته‌ای در چهار دانشکده اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، اجتماعی و مدیریت به طور خاص مسئله اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و نشست‌های تخصصی و طرح‌های پژوهشی در این زمینه اجرایی شده و نتایج تجمیعی آن در مرحله ارائه به دولت است.

دکتر علومی اظهار کرد: در حوزه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و کاربردی کردن آن‌ها نیز سیاست‌ دانشگاه علامه طباطبایی این است که پایان‌نامه‌هایی که در راستای سیاست‌های دانشگاه یا اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولتی باشند، مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد، به طور خاص امیدوار هستیم با بند «ت» تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری دست ما بیشتر برای حمایت از این پایان‌نامه‌ها باز باشد و مشکلات شرکت‌های دولتی را در قالب طرح‌های تحقیقاتی برطرف کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از محورهایی که در اجرای طرح فوق مورد توجه دانشگاه علامه طباطبایی قرار گرفته، طرح "تحول علوم انسانی" است که در این طرح گاهی تحقیقات زیربنایی و معرفتی مهم‌تر از تحقیقات روبنایی است. ما در این حوزه نیز پایان‌نامه‌هایی را که در حیطه علوم انسانی نتایج قابل توجهی داشته باشند، مورد توجه ویژه دانشگاه قرار می‌دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی از اختصاص ۱۵ درصد بودجه دانشگاه به حوزه پژوهش خبر داد و گفت: خوشبختانه تمامی نیازهای ما در حوزه پژوهش از طریق دانشگاه تامین می‌شود و تاکنون طرحی وجود نداشته که به دلیل فقدان بودجه در دست ما مانده باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا