کریدور خدمات صادراتی محصولات دانش بنیان دایر شد

به گزارش سیناپرس ، اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این کریدور، شرکت های دانش بنیانی که اقدام به صادرات محصولات خود کنند و در بازار 600 میلیونی منطقه حضور می یابند، از بسته های حمایتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و مسیرهای سبز گمرکی بهره مند می شوند.

به گفته وی، موضوع همرسانی عرضه و تقاضا (مچ میکینگ) و کریدور مشخصی که محصولات فناورانه و نو ارائه شود، راهکار مناسبی برای بازار شرکت های دانش بنیان است.
این مسئول افزود: در این راستا، کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان از سوی این معاونت فعال می شود.
وی گفت: از طرح های مرز دانشی تقاضا محور که بتوانند به حل مشکلات از جمله در بخش آب، محیط زیست، کاهش آلاینده ها، لیزر، فوتونیک، لیرز، موبیلیتی (mobility) شامل خودروهای برقی و خودران کمک کنند، حمایت می شود.
رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: از استارت آپ هایی که بتوانند در حوزه کسب و کار، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند نیز حمایت می کنیم.
به گفته وی، بازار محصولات دانش بنیان نیز مورد توجه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار دارد، زیرا شرکت های دانش بنیان در شرایط اقتصادی متلاطم نیز می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص توسعه فن بازارهای کشور گفت: فن بازار ملی در پارک فناوری پردیس به عنوان یک نهاد مستقل عمل می کند و برنامه های خوبی در این زمینه برای توسعه فن بازارها نیز وجود دارد.
قادری فر، در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا شرکت های دانش بنیان ایران وارد ساخت هواپیمای فوق سبک شده اند یا خیر ؟ افزود: در این زمینه یک شرکت هوا فضا به عنوان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت هواپیمای سبک و فوق سبک شده است.
وی یادآور شد: این هواپیمای 2 زیست اکنون ساخته شده و به پرواز نیز درآمده است.
رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص تولید خودروهای هیبریدی از سوی شرکت های دانش بنیان نیز به ایرنا پاسخ داد: در این زمینه شرکت های دانش بنیان ورود پیدا کرده اند و اکنون نمونه خودرو غیر صنعتی در این حوزه را تولید کرده اند.
قادری فر در خصوص وضعیت مجتمع علم و فناوری شهرکرد نیز اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در حوزه استارت آپی و مرز دانش نیز از سوی جوانان گام های موثری برداشته شده است و آینده روشنی پیش روی این استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از مجتمع پارک علم و فناوری شهرکرد دیدن کرد.
هم اکنون 130 شرکت دانش بنیان در این مجتمع فعال است.
اسماعیل پیرعلی افزود: این شرکت ها سال گذشته بیش از 170هزار دلار صادرات محصولات شبیه سازی آزمایشگاهی و نرم افزار داشته اند.
پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم اکنون در انجمن پارک های علم و فناوری آسیا (ASPA) و اتحادیه جهانی پارک های علم و فناوری (IASP) عضویت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا