کشف فسیل لاک پشت 50 میلیون ساله در استرالیا

تیمی از پژوهشگران دیرینه شناس و باستان شناسان استرالیائی که در جستجوی بقایای فسیل شده کروکودیل ها بودند ، با یک فسیل بسیار بزرگ از لاک پشت برخوردند کردند که 50 میلیون سال پیشینه دارد . این فسیل باستانی در بخش های مرکزی  ایالت کوئینزلند استرالیا به دست آمد . بر اساس گزارشی که  روز چهار شنبه در ارتباط با این موضوع  منتشر شد ، اعلام شده است که فسیل مورد نظر    در محل حفاری شده یک معدن سنگ از نوع  oil shale mine کشف شده و تیمی از پژوهشگران و متخصصان موزه استرالیا در عصر دایناسورها Australian Age of Dinosaurs (AAoD) museum در حال بررسی و مطالعه این فسیل هستند .

در همین زمینه  دیوید الیوت David Elliott مدیر موزه استرالیا در عصر دایناسورها در این رابطه اعلام کرد : " ما در این محل ، مقادیر زیادی فسیل و استخوان باستانی کشف کرده ایم . این بقایا همگی در نزدیکی معدن  oil shale  قرار داشته و تحقیقات ما نشان می دهد که این محل در زمان گذشته یک دریاچه بوده و جانوران زیادی در این منطقه زندگی می کردند . "

کارشناسان با مطالعه این سایت و بقایای موجود در ان اعلام کردند که دریاچه مورد نظر به یکباره و به طرز آشکاری خشک شده است و به همین دلیل ما با تراکم زیادی از جانوران باستانی در رسوبات این منطقه رو به رو هستیم . حیواناتی مانند لاک پشت ها ، کروکودیل ها و سایر ساکنین اکو سیستم این دریاچه که در حدود 50 میلون سال پیش زندگی می کردند .

پژوهشگران امیدوار بودند در این محل با بقایای فسیل کروکودیل ها رو به رو شوند ولی با کمال شگفتی ، با بقایای یک لاک پشت عظیم الجثه 50 میلیون ساله رو به رو شدند .

دیوید الیوت در خاتمه ، تاکید کرد : " این فسیل ها به خوبی حفظ شده و در شرایط خوبی قرار داشتند . تنها کاری که ما باید انجام می دادیم ، انتقال تخته سنگ مسطحی قرار گرفته روی این فسیل ها و آزاد سازی آن ها بود .