آیا مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM عرضه می شود؟

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،ظاهراً کمپانی پگاترون نمونه اولیه ای از این محصول را ساخته، دستگاهی که احتمالاً اکنون توسط اپل آزمایش شده است.

این موضوع توسط شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار DigiTimes گزارش شده و البته کمی مشکوک به نظر می رسد. دیجی تایمز پیش از این سابقه چندان خوبی در گزارشات این چنینی نداشته. این موسسه اعلام کرده که پگاترون (از شرکای زنجیره تأمین محصولات اپل) قصد دارد سفارشات مک بوک های مبتنی بر پردازدنده ARM با شماره سری N84 و اسم رمز استار را از اپل بپذیرد.

علاوه بر این «مارک گورمن» وبلاگ نویس خبرگزاری بلومبرگ چند روز پیش در توییتر اشاره کرده بود که «N84» اشاره به محصول مبتنی بر iOS متفاوتی دارد که در واقع مدل ارزان قیمت تر آیفون 10 است که قرار است در سال جاری میلادی با نمایشگری LCD از راه برسد.

اپل می تواند با توسعه پردازنده خود از وابستگی به سایر تولید کننده ها بکاهد

بنا بر ادعای وبسایت 9To5Mac یکی از محتمل ترین گزینه های برای مک بوکی بهره مند از پردازنده مبتنی بر معماری ARM، نمونه ای با نمایشگر 12 اینچی و بی نیاز از فن خنک کننده است که دوام باتری بالایی را نیز ارائه می دهد.

در نهایت باید گفته که اپل قصد دارد وابستگی خود به سازنده های چیپست ها را کاهش دهد و یکی از راه ها برای دست یابی به این هدف استفاده از چیپست های خود و ارائه مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM است. این همان راهکاری است که کمپانی ساکن کوپرتینو برای آیفون ها و آیپدهای خود در پیش گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا