کشور ما باید به سمت دانشگاه های نسل چهارم برود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،محمود پوریوسف در جلسه ای باحضور مدیران گروههای اموزشی دانشگاه و  روسای دانشکده های این واحد،با اشاره به وجود دانشگاه های نسل چهارم گفت: امروز حرکت دانشگاه باید بر مبنای الگوهای تقاضا محور وحل مشکلات منطقه باشد و با وجود امکانات خوب، قابل قبول و ظرفیت علمی اساتید که خارج از دانشگاه توانسته اند اقدامات خوب و موثری را انجام دهند باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در سال های اخیر افزود: مشکل کاهش دانشجو و به تبع آن کاهش درآمد دانشگاه یک امر سراسری است که برای غلبه به تبعات ناشی از این کاهش درآمد، باید بسیاری از هزینه های اضافی در دانشگاه آزاد اسلامی استان را مدیریت کنیم و خوشبختانه تا کنون، حجم قابل توجهی از هزینه ها را کاهش داده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط و اوضاع اقتصادی در حال حاضرکشور عنوان کرد: باید مباحث در آمدزایی غیر شهریه ای را بیش از این مورد توجه قرار دهیم و هنر این است که در شرایط سخت بتوانیم بر مشکلات چیره شویم و اگر این امر تحقق نیابد در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مبنا و اساس کارهای علمی، پژوهشی و درآمدزایی را مباحث اعتقادی و فرهنگی بیان کرد و افزود: اگر روزی درمسائل اعتقادی، دینی و فرهنگی تعللی صورت گیرد، در واقع به ارزش ها و پایه ها بی توجهی کرده ایم، از این رو برای پیشرفت های روزافزون و حفظ ساختار و عقیده، باید مباحث فرهنگی را مورد توجه و در صدر امور قرار دهیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رضامیرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به آیات و روایات مبنی بر پایان پذیری این دنیا گفت: «آنچه که همیشه ودر هر حال چه در این دنیا و چه در آخرت همیشه همراه انسان بوده و نمی توان از آن جدا شد و فرار کرد همان اعمال و اندیشه انسان است که به عنوان تجسم اعمال تعبیر می شود نه نتیجه عمل و همان است که آخرت و ابدیت انسان را شکل می دهد و در واقع بهشت و جهنم انسان ظهور باطن اعمالی است که در این دنیا انجام می دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرزائی با اشاره به اهمیت فرصت شمردن ایام ماه مبارک رمضان در جهت توفیق توجه به خود و خودشناسی تصریح کرد: امید است مدیران گروه های آموزشی با اهتمام ویژه در مباحث فرهنگی عدالت را در تقسیم دروس و اجرای قوانین آموزشی رعایت کرده و در انتخاب اساتید حق التدریس دقت لازم را داشته باشند تا افرادی بعنوان اساتید حق التدریس بکارگیری شوند که از نظر مباحث اعتقادی مشکلی نداشته باشند. چرا که دانشجویان امانت والدین آنها در دانشگاه هستند و ما باید امانت دار خوبی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا