نخستین اطلاعات درباره سیاه چاله راه شیری

اگر به خاطر داشته باشید در سال گذشته میلادی بود که یک پروژه ویژه برای تبدیل کره زمین به یک تلسکوپ بزرگ آغاز شد. این پروژه در حقیقت با هدف برداشت تصاویر یک سیاه چاله با دقت قابل بررسی انجام شده بود و ریشه آن به سال 2013 بازمی گشت.
سیاه چاله های فضایی در حقیقت ماهیت هایی ناشناخته هستند که به قدری جاذبه کششی بالایی دارند که حتی نور نیز نمی تواند از آنها فرار کند. دانشمندان تقریبا مطمئن هستند که در مرکز هر کهکشانی یک سیاه چاله قرار دارد و سیاه چاله مرکز کهکشان راه شیری که Sagittarius A نام دارد، هدف این تحقیقات بوده است.
بر اساس تصاویری که در سال 2013 برداشت شده است، این سیاه چاله که ابعاد آن چهار میلیون بار بزرگ تر از خورشید است. به تازگی یک ماهیت فیزیکی را در نزدیکی افق حوادث خود دارد. افق حوادث در حقیقت مرزی است که گذر از آن به معنای نزدیکی بیشتر از حد به سیاه چاله و عدم امکان فرار کردن از جاذبه آن است.
این اطلاعات بسیار هیجان انگیز نشان می دهند که تصاویری که در سال 2017 برداشت شده اند و هنوز در حال پردازش هستند چگونه می توانند اطلاعات بسیار دقیق تری را درباره سیاه چاله مرکزی کهکشان ما ارائه کنند در حال حاضر تعداد 10 تلسکوپ نیرومند در حال کار بر روی این پروژه هستند که تعدادی از آنها عملیاتی شده و تعدادی از آنها هنوز به صورت رسمی شروع به فعالیت نکرده اند.
منبع: gizmodo
ترجمه: احمد محمدحسینی
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا