کودکان مبتلا به آسم در خطر ابتلا به حساسیت های جدی هستند

در افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند ، دانستن این موضوع که چه چیزهایی باعث ایجاد حمله آسم می شود ، بسیار مهم است چرا که با اجتناب از آن محرک ها ، تحمل این بیماری آسان تر خواهد بود . 
پژوهش های جدید نشان می دهد که کودکان مبتلا به بیماری آسم ، ممکن است که به بادام زمینی حساسیت داشته باشند اما به جهت مشابهت نشانه ها و علائم آن ، بسیاری از افراد از این مساله بی اطلاع هستند . 
بر اساس این تحقیقات ، پژوهشگران پیشنهاد می کنند که والدین کودکان مبتلا به آسم ، باید کودک خود را مورد آزمایش حساسیت به بادام زمینی قرار دهند . 
رابرت کوهن (  Robert Cohn ) از بیمارستان کودکان مرسی ( Mercy Children’s Hospital ) در منطقه تولدو ( Toledo ) ، اوهایو ( Ohio ) ایالات متحده امریکا در این رابطه می گوید : " بسیاری از علائم تنفسی حساسیت به بادام زمینی می تواند بازتاب دهنده حمله آسم باشد و بالعکس . نمونه هایی از این علائم شامل تنگی نفس ، خس خس سینه و سرفه است . "
پژوهشگران در تحقیقات خود ، هزار و 517 کودک را در کلینیک ریه بیمارستان کودکان مرسی مورد بررسی قرار دادند . آنها دریافتند که یازده درصد از کودکان از حساسیت خود به بادام زمینی با خبر هستند . 44 درصد از دیگر کودکان برای آزمایش خون جهت حساسیت به بادام زمینی مراجعه کردند . آزمایش حساسیت به بادام زمینی حدود 22 درصد از تعداد این کودکان ، مثبت اعلام شد .  با این حال بیش از نیمی از این کودکان و خانواده های آنها نسبت به حساسیت به بادام زمینی شک نکرده بودند و گمان نمی کردند که ممکن است چنین مشکلی نیز وجود داشته باشد . 
رابرت کوهن در رابطه با این موضوع  اعلام کرد : " این تحقیقات نشان می دهد که کودکان مبتلا به آسم بهتر است که یک آزمایش حساسیت به بادام زمینی داشته باشند به وِیژه زمانی که دارای علائمی چون خس خس سینه و سرفه شدید هستند که کنترل آن مشکل است . " 
او در ادامه تاکید کرده و هشدار داد : " در صورتی که پزشکی با چنین علائمی از کودک مبتلا به آسم خود روبرو شود باید به بیمار خود دستور دهد تا آزمایش حساسیت به بادام زمینی را انجام دهد حتی اگر بیمار و یا والدینش بر این باور باشند که  فرد بیمار به بادام زمینی حساسیت ندارد . "  
لازم به توضیح است که شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در کنفرانس بین المللی انجمن قفسه سینه آمریکا  American Thoracic Society (ATS)2015  که  در دنور (Denver) ایالات متحده امریکا برگزار شد ، ارائه شده است . 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا