مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای در دانشگاه صنعت نفت افتتاح شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،بر اساس ابلاغیه و تاکید وزیر نفت مبنی بر رویکرد حرفه‌ای و مهارتی آموزشی دانشگاه صنعت نفت و با بهره گیری از آموزش‌ها و مدارک بین الملی « مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای دانشگاه صنعت نفت» با مرکزیت آبادان امروز شنبه 29 اردیبهشت افتتاح شد.

همچنین با توجه به رویکرد فوق، دانشگاه صنعت نفت در جهت ارتقاء به نسل سوم دانشگاه‌ها (مهارتی و حرفه‌ای) کارکنان صنعت نفت را آموزش ضمن خدمت داده و امکان انتصاب بر اساس اصل صلاحیت حرفه‌ای که همواره مورد تاکید مسئولین وزارت نفت بوده را برآورده می‌سازد.

لازم به ذکر است، کلیه شرکت‌های دولتی، غیر دولتی و مراکز واگذار شده بر اساس اصل 44 که در بخش صنعت نفت فعالیت دارند می‌توانند جهت افزایش سطح مهارت کارکنان خود از این مرکز استفاده کنند.

همچنین شرایط خاص مناطق آزاد اروند، می تواند استفاده از ظرفیت حضور اساتید و شرکت‌های بین‌المللی سهولت بخشد که این امر موجب افزایش سطح دانش و بهره مندی از علوم و فناوری‌های روز و همکاری با شرکت‌های بین المللی صاحب امتیاز در دوره‌های حرفه ای خواهد شد.

گفتنی است که اولین دوره حرفه‌ای کنترل فوران چاه توسط دانشگاه صنعت نفت با همکاری IWCF از اوایل دهه 80 برگزار گردیده و دوره HUETنیز در حال برگزاری است. همچنین اولین دوره صلاحیت ایمنی برای کارکنان بخش HST در سال 95 برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا