دومین گشت تحقیقاتی دریایی در خلیج فارس با کاوشگر خلیج فارس آغاز می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر بهروز ابطحی با اشاره به آغاز دومین دوره گشت تحقیقاتی دریایی کاوشگر خلیج فارس افزود:‌ این مرحله از گشت دریایی با حضور جمعی از متخصصین و اعضای هیات علمی پژوهشگاه به همراه اساتید و محققان دانشگاه‌های هرمزگان، خلیج فارس (بوشهر) و علوم و فنون دریایی (خرمشهر) آغاز شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان در گروه‌های مختلف علمی شامل فیزیک دریا، شیمی دریا، زیست شناسی دریا، زمین شناسی دریا، اقیانوس‌شناسی ماهواره‌ای، علوم جوی، فناوری و مهندسی به بررسی و مطالعه ویژگی‌های محیطی و پدیده‌های حاکم بر این منطقه خواهند پرداخت.

ابطحی در خصوص تعداد مکان‌های در دست نمونه‌برداری و اندازه‌گیری در این گشت، خاطر نشان کرد: اندازه‌گیری‌ها و نمونه‌برداری‌ها در 27 نقطه شامل 5 "ترانسکت" (برش) عمود بر ساحل و یک "ترانسکت" موازی ساحل در عمیق‌ترین کانال خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در نظر دارد با برگزاری گشت‌های دریایی منظم و هدفمند در قالب یک برنامه جامع پایشی، شناخت کاملی از محیط‌های دریایی پیرامونی به‌ویژه خلیج فارس و دریای عمان ایجاد کند تا در بهره‌برداری پایدار از منابع زیستی و غیر زیستی موجود و مدیریت بهینه زیستگاه‌های حساس و ارزشمند این منطقه مورد استفاده تصمیم‌گیران و دولتمردان کشور قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا