نسل بعدی هواپیماهای مسافربری چه شکلی هستند؟

امروزه هواپیماهای مسافربری یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سفر محسوب می‌شوند و  موضوع تأمین راحتی و آسایش مسافران در طول پرواز به‌ویژه در سفرهای طولانی و بین‌قاره‌ای بسیار بااهمیت محسوب می‌شود.

در این طرح مسافران فضای نسبتاً مناسبی برای خود در اختیار داشته و از سوی دیگر حرکات آن‌ها موجب بروز مزاحمت برای سایر مسافران نشده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این صندلی‌ها دارای ۳ موقعیت مختلف است و برای انجام کارهایی چون مطالعه، تماشای تلویزیون و خوابیدن بسیار مناسب است.

 این موضوع ارتباط مستقیمی با تعداد مسافران سوار شده در هواپیما و صندلی‌های پیش‌بینی‌شده برای آن‌ها دارد که امری تعیین‌کننده برای میزان فاصله بین صندلی‌ها به شمار می‌رود. به‌تازگی یک شرکت هواپیمایی توانسته است با ابداع نوعی صندلی‌های ویژه بخش اقتصادی، تحولی بزرگ درزمینهٔ حمل‌ونقل با هواپیماهای مسافری را ایجاد کند. به باور کارشناسان طرح ارائه‌شده توسط شرکت AirGo یک انقلاب بزرگ در طراحی صندلی‌های مسافران هواپیما محسوب می‌شود.

در این طرح مسافران فضای نسبتاً مناسبی برای خود در اختیار داشته و از سوی دیگر حرکات آن‌ها موجب بروز مزاحمت برای سایر مسافران نشده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این صندلی‌ها دارای ۳ موقعیت مختلف است و برای انجام کارهایی چون مطالعه، تماشای تلویزیون و خوابیدن بسیار مناسب است. صفحه‌نمایش قابل تنظیم، محل استراحت و قرار گرفتن پاها، پشتیبان گردن و پشت و سایر بخش‌های طراحی‌شده در این صندلی‌ها تقریباً داشتن یک سفر راحت و آسوده را برای هر مسافری تضمین کرده و تجربه‌ای متفاوت از سفر را برای نسل آینده مسافران به ارمغان خواهد آورد.

طراحی متفاوت کابین در این هواپیما سبب شده است از فضای موجود به بهترین نحو بهره‌برداری شده و برای نمونه در یک هواپیمای ایرباس A380 دو ردیف چهار صندلی پیشنهادشده که یک صندلی کنار پنجره و سه صندلی در مجاورت آن قرار دارد. به‌این‌ترتیب شاهد هستیم که تعداد صندلی‌های موجود در هواپیما بیشتر شده و درعین‌حال به میزان ۲۰۰ برابر از فضای داخلی کابین استفاده بهینه بیشتری شده است. به گفته کارشناسان فضای موجود در این سبک هواپیماها از حالت بخش درجه‌یک هواپیماهای فعلی راحت‌تر بوده و هزینه آن به‌مراتب کمتر است.

به باور کارشناسان درصورتی‌که این طرح با موفقیت اجراشده و به‌صورت عملی در هواپیماها ارائه شود، شاهد حضور بخشی مابین بخش اقتصادی و درجه‌یک و تجاری خواهیم بود که هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از بلیت‌های بخش  درجه‌یک امروزی داشته و البته احتمالاً از بلیت‌های اقتصادی گران‌تر باشد. برخی کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که احتمالاً از این طراحی برای برخی خودروهای لوکس نیز استفاده شود.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: howitworksdaily

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا