حالت پرتره Focus و استیکر یادآوری معرفی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از سخت افزار،یکی از اصلی‌ترین ویژگی هایی که در سال 2016 به اینستاگرام اضافه شد و حالا یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این برنامه است، بخش Stories آن است که کاربران بسیار زیادی روزانه از آن استفاده میکنند و اینستاگرام هم به همین دلیل به این ویژگی توجه ویژه‌ای دارد که اخیرا مجدد قابلیت استیکرهای متحرک GIF را به آن بازگرداند. حالا در جدیدترین بروزرسانی مهمی که برای اینستاگرام منتشر شده، شاهد اضافه شدن حالت جدید دوربین به نام Focus هستیم که برای تصویربرداری پرتره کاربرد دارد.

در سال‌های اخیر افکت بوکه نزد کاربران بسیار محبوبیت پیدا کرده است و بیشتر علاقه‌ی کاربران به این افکت برای عکسبرداری از چهره است که با مات کردن پس زمینه‌ی تصویر، باعث زیبایی هر چه بیشتر تصویر گرفته شده میشود. در واقع با این افکت جز سوژه‌ی اصلی، تمام پس زمینه حالت مات میشود. اینستاگرام این ویژگی را در برنامه‌ی خود با نام Focus معرفی کرده که در حال حاضر عملکرد آن محدود به دستگاه‌های خاصی است. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی کار میکند. نکته‌ی جالب در مورد قابلیت Focus این است که هم برای دوربین اصلی و هم برای عکاسی سلفی کاربرد دارد. علاوه بر این امکان استفاده از این ویژگی بر روی ویدئوها نیز وجود دارد و در نهایت میتوان هر گونه استیکر یا محتوای دیگری را بر روی آن قرار داد.

از  حالت پرتره جدید اینستاگرام که البته قطعا مورد توجه کاربران زیادی قرار خواهد گرفت که بگذریم، ویژگی بعدی باز هم به قسمت Stories مرتبط است. از این پس کاربران اینستاگرام در این قسمت میتوانند به استیکر جدید یادآوری یا همان منشن دسترسی داشته باشند. تا قبل از این، برای منشن کردن یا اشاره به یک کاربر دیگر در Stories میبایست نام کاربری شخص مورد نظر به عنوان یک متن نوشته میشد. اما حالا با استیکر جدید این کار بسیار ساده تر انجام میشود. این استیکر دارای افکت رنگی رنگین کمانی است که آن را با دیگر استیکرها متمایز میکند. هر دو ویژگی جدید اینستاگرام از امروز در قالب نسخه ی 39 از طریق استورهای گوگل و اپل عرضه میشود. گفتنی است تمامی آیفون های عرضه شده از سال 2015 به بعد (آیفون 6اس به بعد) با ویژگی Focus سازگاری دارند و تعدادی از گوشی‌های اندرویدی نیز با آن سازگاری دارند اما اینستاگرام فعلا لیست این دستگاه‌ها را اعلام نکرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا