افتتاح مرکز درمان سرطان با یون سنگین و پروتون در چین

به تازگی مرکز پیشرفته درمانی و پزشکی درمان پروتونی و یون های سنگین در شهر شانگهای واقع در شرق چین افتتاح شده است . این بیمارستان را می توان نخستین بیمارستانی دانست که در چین و سایر کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به هر دو سیستم درمانی مبتنی بر امواج پروتون و یون های سنگین مجهز است . این بیمارستان که در تاریخ هشتم ماه می میلادی برابر با هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شده است به طور ویژه به درمان و مداوای بیماران سرطانی و تومورها اختصاص دارد .

روش درمانی یون های سنگین و پروتون از روش های نوین درمانی سلول های سرطانی در حوزه فیزیک پزشکی است و در این روش درمانی ، اشعه های ایکس ، آلفا ، بتا و گاما به مواضع مورد نظر تابانده شده و سلول های مخرب را از بین می برند .  این روش درمانی می تواند از طریق دارو یا دستگاه های تاباننده اشعه و به صورت داخلی یا خارج از بدن بیمار انجام شود . در این روش با استفاده از یون های سنگین و پرتوهای ایجاد کننده یون ، سلول های سرطانی هدف قرار داده می شوند . البته در این روش ممکن است سلول های سالم نیز تا حدی آسیب ببینند ولی این آسیب ها عمدتا جزئی بوده و قابل بازیابی و هستند .

به طور کلی سه روش مختلف درمانی در این حوزه وجود دارد که عبارتند از : امواج درمانی  داخلی ، خارجی و سیستماتیک .  . بر اساس گزارش های جهانی در حال حاضر در حدود دو سوم از بیماران مبتلا به سرطان در سراسر دنیا از روش های درمانی مبتنی بر یون های سنگین و پروتون استفاده کرده و این روش عمدتا در سرطان پروستات ، ریه و پستان کاربری دارد .

1. سلام،میخواستم بپرسم این روش برای سرطان خون جوابگو هست یا نه؟؟