افتتاح مرکز درمان سرطان با یون سنگین و پروتون در چین

به تازگی مرکز پیشرفته درمانی و پزشکی درمان پروتونی و یون های سنگین در شهر شانگهای واقع در شرق چین افتتاح شده است . این بیمارستان را می توان نخستین بیمارستانی دانست که در چین و سایر کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به هر دو سیستم درمانی مبتنی بر امواج پروتون و یون های سنگین مجهز است . این بیمارستان که در تاریخ هشتم ماه می میلادی برابر با هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شده است به طور ویژه به درمان و مداوای بیماران سرطانی و تومورها اختصاص دارد .

روش درمانی یون های سنگین و پروتون از روش های نوین درمانی سلول های سرطانی در حوزه فیزیک پزشکی است و در این روش درمانی ، اشعه های ایکس ، آلفا ، بتا و گاما به مواضع مورد نظر تابانده شده و سلول های مخرب را از بین می برند .  این روش درمانی می تواند از طریق دارو یا دستگاه های تاباننده اشعه و به صورت داخلی یا خارج از بدن بیمار انجام شود . در این روش با استفاده از یون های سنگین و پرتوهای ایجاد کننده یون ، سلول های سرطانی هدف قرار داده می شوند . البته در این روش ممکن است سلول های سالم نیز تا حدی آسیب ببینند ولی این آسیب ها عمدتا جزئی بوده و قابل بازیابی و هستند .

به طور کلی سه روش مختلف درمانی در این حوزه وجود دارد که عبارتند از : امواج درمانی  داخلی ، خارجی و سیستماتیک .  . بر اساس گزارش های جهانی در حال حاضر در حدود دو سوم از بیماران مبتلا به سرطان در سراسر دنیا از روش های درمانی مبتنی بر یون های سنگین و پروتون استفاده کرده و این روش عمدتا در سرطان پروستات ، ریه و پستان کاربری دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام،میخواستم بپرسم این روش برای سرطان خون جوابگو هست یا نه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا