گشایش کنگره بین المللی چاقی مادر و کودک در ارومیه

به گزارش ایرنا، در آیین آغاز به کار این کنگره بین المللی که روز پنجشنبه برگزار شد، دانشمندان و اساتیدی از کشور کانادا و آمریکا، روسای دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، تبریز، شیراز و لرستان، مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پژوهشگران و دانشجویان رشته های مختلف به ویژه مامایی، زنان، زایمان و نازایی و کودکان حضور داشتند.

با انتشار فراخوان این همایش علمی، 420 مقاله از پژوهشگران حوزه بهداشتی و درمانی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

این کنگره از امروز کار خود را آغاز کرده و تا 26 اردیبهشت ماه جاری (پس فردا) مقالات پذیرفته شده در این کنگره در بخش های سخنرانی و ارائه پوستر و قابل چاپ ارائه می شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است 50 مقاله به صورت شفاهی و 150 مقاله دیگر به صورت پوستر در این کنگره ارائه شود. 

سطح کنگره بین المللی چاقی مادر و کودک قابل توجه است و 40 نفر از اساتید زبده دانشگاههای علوم پزشکی کشور در آن به ارائه مطلب می پردازند.

در کنار این کنگره نیز نمایشگاه آخرین پدیده های علمی برگزار می شود که 37 شرکت تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در برپایی این نمایشگاه همکاری دارند.

این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای تمامی متخصصان و پزشکان عمومی است .

اپیدمیولوژی چاقی، روند چاقی در ایران و دنیا، عوامل خطرساز و مساعد کننده چاقی، نظام سلامت و چاقی، اپیدمیولوژی تغذیه و چاقی، پیامدهای سلامتی چاقی، عوارض جسمی، عوارض روحی ـ روانی، عوارض اجتماعی، سرطان چاقی، بهداشت باروری و چاقی، پیشگیری از چاقی، تغذیه با شیر مادر، سبک زندگی، مشاوره و آموزش، درمان های دارویی چاقی، درمان های غیر دارویی و اخلاق پزشکی و چاقی از محورهای این کنگره بین المللی به شمار می روند.

مرض چاقی، مرضی است که در آن چربی اضافی بدن به صورت وسیعی انباشته شده و می تواند با اثری زیانبار بر سلامتی، موجب کاهش میانگین طول عمر یا افزایش مشکلات مربوط به سلامتی شود.

طبق تحقیقات کارشناسان، مرض چاقی احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون به ویژه بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم، آپنه مسدود کننده خواب، انواع مشخصی از سرطان، آرتروز استخوان و آسم را افزایش می دهد.

این بیماری با افزایش شیوع در بزرگسالان و کودکان، یکی از عمده ترین علل قابل پیشگیری مرگ و میر در سراسر جهان است و صاحب نظران آن را به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات سلامت عمومی در قرن بیست و یکم می دانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا